קווים מנחים בכתיבת תוצרי למידה לקורס
- יש להתמקד במצופה מהסטודנטים.ות לעשות או להדגים בסיום הקורס. כל הצהרה ברשימת תוצרי למידה תהווה המשך למשפט הפתיחה: " בסיומו של קורס זה, הסטודנט ידע/יהיה מסוגל:
- חשוב לבטא את תוצרי הלמידה במונחים פשוטים וברורים. רצוי לא יותר ממשפט אחד לכל תוצר למידה.
- מספר מועט של תוצרי למידה מרכזיים בכל קורס (4-8), בכדי שיהיו משמעותיים ויהיה קל לזכור אותם.
- לא "רשימת משאלות", אלא הצהרות הניתנות להערכה.
- יש לוודא שתוצרי הלמידה של הקורס קשורים לתוצרי הלמידה של התוכנית.
- יש לזכור את פרק הזמן בו תוצרי הלמידה אמורים להיות מושגים.
- יש להימנע מהעמסת הרשימה בתוצרי הלמידה הלקוחים מתחתית הטקסונומיה של בלום (לא רק זיכרון והבנה, יותר יכולת ניתוח, סינתזה, הערכה ) – תלוי גם בסוג וברמת הקורס. עדיפות לשימוש בשם פועל אחד בכל תוצר למידה
- כל תוצר למידה יתחיל בשם פועל אקטיבי (ניתן להיעזר בטקסונומיה של בלום).
- רצוי להימנע משמות פועל כגון "להבין", "להיות מודע.ת", להיחשף וכו', שעשויים להיות:
- מעורפלים
- אינם קלים להערכה ומדידה
- הסטודנטים.ות יכולים.ות לפרש את המושגים לא נכון
- עלולים.ות להתמקד בתהליך שעברו הסטודנטים, במקום בתוצאה הסופית.
- נתונים לפרשנויות שונות במונחים של איזו פעולה הם מציינים
- מציינים התנהגות נסתרת שלא ניתן לראות ולמדוד אותה
- 5-10 תוצרי למידה לתוכנית משני סוגים :
- תוצרי למידה שניתן להעריכם במהלך תכנית לימודים.
- לצורך אינדיקציה למעסיקים עתידיים, באמצעותם יוכלו להעריך את היכולות של בוגרי התוכנית
- תוצרי למידה לתכנית לימודים עשויים להעיד על תחומי למידה רבים ועל ניסיון שהסטודנט.ית צבר.ה בתוכנית.
-
בחלקם, יכולים להילקח מרשימת תוצרי למידה של הקורסים השונים.
- הערכה