קווים מנחים בכתיבת תוצרי למידה לקורס

קווים מנחים בכתיבת תוצרי למידה לקורס

  • יש להתמקד במצופה מהסטודנטים לעשות או להדגים בסיום הקורס. כל הצהרה ברשימת תוצרי למידה תהווה המשך למשפט הפתיחה: " בסיומו של קורס זה, הסטודנט ידע/יהיה מסוגל:
  • חשוב לבטא את תוצרי הלמידה במונחים פשוטים וברורים. רצוי לא יותר ממשפט אחד לכל תוצר למידה.
  • מספר מועט של תוצרי למידה מרכזיים בכל קורס (4-8), בכדי שיהיו משמעותיים ויהיה קל לזכור אותם.
  • לא "רשימת משאלות", אלא הצהרות הניתנות להערכה.
  • יש לוודא שתוצרי הלמידה של הקורס קשורים לתוצרי הלמידה של התוכנית.
  • יש לזכור את פרק הזמן בו תוצרי הלמידה אמורים להיות מושגים.
  • יש להימנע מהעמסת הרשימה בתוצרי הלמידה הלקוחים מתחתית הטקסונומיה של בלום (לא רק זיכרון והבנה, יותר יכולת ניתוח, סינתזה, הערכה ) – תלוי גם בסוג וברמת הקורס. עדיפות לשימוש בשם פועל אחד בכל תוצר למידה
  • כל תוצר למידה יתחיל בשם פועל אקטיבי (ניתן להיעזר בטקסונומיה של בלום).
  • רצוי להימנע משמות פועל כגון "להבין", "להיות מודע", להיחשף וכו', שעשויים להיות:
  • מעורפלים
  • אינם קלים להערכה ומדידה
  • הסטודנטים יכולים לפרש את המושגים לא נכון
  • עלולים להתמקד בתהליך שעברו הסטודנטים, במקום בתוצאה הסופית.
  • נתונים לפרשנויות שונות במונחים של איזו פעולה הם מציינים
  • מציינים התנהגות נסתרת שלא ניתן לראות ולמדוד אותה
  • 5-10 תוצרי למידה לתוכנית משני סוגים :
  • תוצרי למידה שניתן להעריכם במהלך תכנית לימודים.
  • לצורך אינדיקציה למעסיקים עתידיים, באמצעותם יוכלו להעריך את היכולות של בוגרי התוכנית
  • תוצרי למידה לתכנית לימודים עשויים להעיד על תחומי למידה רבים ועל ניסיון שהסטודנט צבר בתוכנית.
  • בחלקם, יכולים להילקח מרשימת תוצרי למידה של הקורסים השונים.
     
  • הערכה

קווים מנחים בכתיבת תוצרי למידה לקורס