הצהרות לגבי מה שמצופה מהסטודנט/ית לדעת, להבין ו/או להיות מסוגל/ת להדגים בתום תהליך הלמידה.
תוצרי למידה מהווים בסיס לתיאור קורסים ותכניות לימודים באוניברסיטאות מובילות בעולם.
תוצרי למידה הוא מושג יסוד חשוב כחלק מתוכנית בולוניה שהאוניברסיטה מאמצת את עיקריה.
קווים מנחים בכתיבת תוצרי למידה לקורס
כתיבת תוצרי למידה מתבססת על פירמידת החשיבה שהציג איש חינוך בשם בנג'מין בלום. הוא קבע טקסונומיה לשלבי הלמידה או החשיבה השונים, המתבססים זה על זה.
ע"פ בלום החשיבה מתחלקת לשש רמות מורכבות : ידע, הבנה, יישום, אנליזה, סינתזה והערכה. תהליכי חשיבה אלה מאורגנים בסדר היררכי, ז"א כל רמה תלויה ביכולת לפעול ברמות שתחתיה לדוגמה: כדי ליישם למידה (רמה 3), הסטודנט/ות י/תצטרך לשלוט בשתי הרמות הנמוכות יותר: לדעת את האינפורמציה ההכרחית (רמה 1)
ולהבין אותה (רמה 2).
ע"פ התיאוריה של בלום, ההוראה והלמידה הם תהליכים מתמשכים, והמורה צריך לגרות את התלמידים/ות להניע את תהליכי החשיבה שלהם כלפי מעלה עד לשלבים הגבוהים ביותר