תוצרי למידה Learning Outcomes הם הצהרות לגבי מה שמצופה מהסטודנט/ית לדעת, להבין ו/או להיות מסוגל/ת להדגים בתום תהליך הלמידה.
הגדרות
Learning Outcomes – תוצרי למידה, תפוקות למידה, תוצאות למידה
- "תוצרי למידה הם הצהרות לגבי מה מצופה כי הסטודנט יהיה מסוגל לעשות כתוצאה מפעילות הלמידה" (Jenkins and Unwin, 2001)
- "תוצרי למידה הינם הצהרות המפרטות מה הלומדים יידעו או יהיו מסוגלים לעשות כתוצאה מפעילות הלמידה. התוצרים בדרך כלל מבוטאים כידע, מיומנויות או עמדות" American Association of Low Libraries, URL 3))
- "תוצרי למידה הם תיאור מפורש של מה צריך לדעת, להבין ולהיות מסוגל לעשות הלומד כתוצאה מהלמידה" (Bingham,1999)
- "תוצרי הלמידה הם הצהרות לגבי מה מצופה שהלומד ידע, יבין ו/או יהיה מסוגל להדגים לאחר השלמת תהליך הלמידה" (ECTS Users’ Guide, 2005)
- "תוצרי הלמידה הינם הצהרות מפורשות לגבי מה אנו רוצים שהסטודנטים שלנו יידעו, יבינו או יהיו מסוגלים לעשות כתוצאה מהשלמת הקורס" (University of New South Wales, Australia, URL 4 )
לשימוש בתוצרי למידה לתיאור קורסים ותכניות לימודים מקום מרכזי בתהליך בולוניה
גישה מבוססת תוצרי למידה, הופכת ליותר ויותר נפוצה בעולם.
גישה מבוססת תוצרי למידה-
•ממוקדת בסטודנט/ית.
• מתמקדת בתוצרים.
• תוצרי למידה מבטאים את מה שמצופה מהסטודנט/ית לבצע בתום תקופת הלמידה.
• בהוראה מבוססת תוצרי למידה, התוצרים מוגדרים בצורה ברורה ובאופן שאינו משתמע ל-2 פנים.
• התוצרים קובעים את תכני תכנית הלימודים, את מבנה התכנית, את שיטות ההוראה, את תהליך ההערכה, ואת לוחות הזמנים. תוצרי הלמידה גם מספקים מסגרת להערכת תכנית הלימודים.