התחום הרגשי עוסק במרכיבים הקשורים למרכיב האמוציונלי של תהליך הלמידה.
- בתחום הרגשי תהליך הלמידה נע ממוכנות בסיסית לקבל מידע ועד לאינטגרציה של אמונות, רעיונות וגישות.
קבלה – נכונות לקבל אינפורמציה.
תגובה – השתתפות פעילה בתהליך הלמידה
הערכה – נעה בין הבנה וקבלה של ערך למחויבות לערך
ארגון – קיבוץ של ערכים שונים ולעתים מנוגדים, מציאת פתרון לקונפליקטים ביניהם והפנמתם.
אפיון – ברמה הזאת לפרט כבר יש מערכת ערכים, המורכבת מאמונות, רעיונות ועמדות שקובעים את התנהגותו באופן עקבי וניתן לחיזוי.
שמות פועל ודוגמאות לתוצרי למידה בתחום הרגשי:
לפעול, לדבוק ב-, לשאול ,לענות, לסייע, לנסות, לאתגר, להשתלב, לשתף פעולה, להגן, להפגין אמונה ב-, להבחין, לדון, להציג, לחלוק על, ליזום, למזג, להצדיק, להאזין, לארגן, להשתתף, להצטרף, לחלוק, לשפוט, לפקפק, לתמוך, לדווח, להעריך.
דוגמאות:
- להציג נכונות לתקשר עם המטופלים
- להשתתף בדיון בכיתה עם קולגות ומורים
- לפתור קונפליקטים בין אמונות אישיות לסטנדרטים אתיים מקצועיים