check
הטקסונומיה של בלום בתחום הרגשי | היחידה להוראה ולמידה

הטקסונומיה של בלום בתחום הרגשי

התחום הרגשי עוסק במרכיבים הקשורים למרכיב האמוציונלי של תהליך הלמידה.

  • בתחום הרגשי תהליך הלמידה נע ממוכנות בסיסית לקבל מידע ועד לאינטגרציה של אמונות, רעיונות וגישות.

קבלה – נכונות לקבל אינפורמציה.

תגובה – השתתפות פעילה בתהליך הלמידה

הערכה – נעה בין הבנה וקבלה של ערך למחויבות לערך

ארגון – קיבוץ של ערכים שונים ולעתים מנוגדים, מציאת פתרון לקונפליקטים ביניהם והפנמתם.

אפיון – ברמה הזאת לפרט כבר יש מערכת ערכים, המורכבת מאמונות, רעיונות ועמדות שקובעים את התנהגותו באופן עקבי וניתן לחיזוי.

 

שמות פועל ודוגמאות לתוצרי למידה בתחום הרגשי:

לפעול, לדבוק ב-, לשאול ,לענות, לסייע, לנסות, לאתגר, להשתלב, לשתף פעולה, להגן, להפגין אמונה ב-, להבחין, לדון, להציג, לחלוק על, ליזום, למזג, להצדיק, להאזין, לארגן, להשתתף, להצטרף, לחלוק, לשפוט, לפקפק, לתמוך, לדווח, להעריך.

דוגמאות:

  • להציג נכונות לתקשר עם המטופלים
  • להשתתף בדיון בכיתה עם קולגות ומורים
  • לפתור קונפליקטים בין אמונות אישיות לסטנדרטים אתיים מקצועייםהטקסונומיה של בלום בתחום הרגשי