לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 

סדנאות מקוונות

על מוטיבציה בעידן של הקלטות מפגשים If you can’t beat them – Join them

בכל מחקר שנעשה על סטודנטים/ות בתקופת הקורונה, הם/ן דיווחו על ירידה חדה במוטיבציה שנבעה, בין היתר, מהפגיעה בהיבטים החברתיים של חיי הקמפוס
ולמרות זאת, רבים אינם ממהרים לחזור לכתות. מציאות של זמינות הקלטות של מפגשים, שככל הנראה תישאר איתנו, מציבה בפנינו אתגרים חדשים של שמירה על מתח למידה ומעורבות של סטודנטים/ות במהלך הקורס.

קרא עוד

הסדנה תעסוק בדרכים ליצירת מוטיבציה בעידן של הקלטות מפגשים. אני טוענת כי בעוד שמלחמה על הנוכחות הפיזית של כל הסטודנטים היא קרב אבוד מראש, ניתן לעשות הרבה כדי להגביר את הנוכחות המנטלית שלהם בקורס, באמצעות מערך משימות נכון, ופיתוח מיומנות רתימה והכוונת למידה. בסדנה נתאמן במיומנויות האלה ויוצגו דוגמאות ונתונים.

הסדנה תתקיים בזום ומשכה 3.5 שעות. לינק יישלח לנרשמים/ות לפני הסדנה.

בעקבות הסדנה

  • תבחינו בין מה שנוכל לשנות או להשפיע עליו למה שאי אפשר לשנות וכדי להסתגל אליו.
  • באמצעות תרגול וחשיפה לדוגמאות תדעו ליישם ארבע דרכים פרקטיות להשפעה על המוטיבציה של הלומדים בעידן של הקלטות מפגשים.
  • תיחשפו לטכניקות להגברת הקשב במפגש זום ובתום המפגש תוכלו למנות את הטכניקות.

מועד הסדנה:  

פורמט הסדנה:  בזום, בין השעות 9:00 – 12:30  

מנחת הסדנה: ד"ר מיכל שודל

להרשמה>

 

קראו פחות

יותר מ-Zoom  : הוראה אפקטיבית מרחוק

עם פרוץ משבר הקורונה עברנו כולנו להוראת חירום בזום אך הוראה בזום איננה הדרך היחידה להוראה מרחוק וגם איננה הדרך האפקטיבית ביותר במרבית המקרים.

מהן האלטרנטיבות להוראה מרחוק ומהם העקרונות לבניית קורס טוב בהוראה מרחוק?  אילו בעיות וקשיים מובנים בהוראה מרחוק וכיצד ניתן להתמודד איתם?
בסדנה יותר מ Zoom  ננסה לענות על כמה מהשאלות האלה, נבהיר את העקרונות הפדגוגיים של הוראה מרחוק ונציג דוגמאות מעשיות לכלים שניתן לשלב בהוראה מרחוק. 

"הוראה מהסרטים" – פיתוח סרטונים ללמידה א-סינכרונית ושילובם בקורס אקדמי

חושבות על פיתוח חומרי למידה א-סינכרוני לשילוב בקורס שלכן?  מחפשים אלטרנטיבה להרצאות זום מוקלטות? מה צריך לדעת בשביל להכין הרצאות וידאו טובות בהפקה ביתית?

אנו רוצות להזמין אותך לסדנה שבה תלמד/י איך להכין סרטון לימודי טוב בהפקה ביתית. במהלך הסדנה תכין/י סרטון שגם נראה טוב וגם מותאם ללמידה מרחוק ותציגו אותו  בתום הסדנה.
בסדנה נלמד:

"סוף מעשה במחשבה תחילה" (בניית קורס אקדמי בגרסה מקוונת)

"סוף מעשה במחשבה תחילה" היא הגרסה המקוונת של סדנת "בניית קורס אקדמי" ובסופה תדעו לתאר את המעבר שנעשה בהשכלה גבוהה מגישה ממוקדת תוכן לגישה ממוקדת לומד/ת, להעריך את רלוונטיות הקורס, את טיב המבנה ובעיקר, תלמדו לפתח קורס אקדמי מצוין על בסיס גישה זו. 
הסדנה כוללת משימות יישום שמהוות שלבים בתכנון קורס שלכם/ן.

קרא עוד

על הסדנה

 

הסדנה מועברת במתכונת א-סינכרונית חצי גמישה ונפרשת על פני שבועיים. לאחר מפגש התנעה קצרצר בזום נפנה אתכם לאתר הסדנה, שם תלמדו באופן עצמאי מסרטונים מלווים במשימות שונות, המתייחסות לקורס שלכם. לשתי משימות יש דדליין ותקבלו עליהן משוב אישי.

בסדנה נציג את העמדה כי קורס בנוי כהלכה הוא קורס שבנוי סביב תוצרי למידה = הדברים שהסטודנט/ית ת/ידע לעשות בעקבות התנסויותיו/ה בקורס. תוצרי הלמידה מהווים את המוקד אליו מכוונות ההחלטות המבניות הנוגעות לפיתוח הקורס ומטרת המבנה היא להבטיח את השגת תוצרי הלמידה.

בסדנה תנסחו תוצרי למידה ו/או תבחנו תוצרים שניסחתם/ן בעבר ותתבוננו מחדש בקשר בין התוצרים לבין משימות הקורס שהגדרתם/ן. כל אחד מהמשתתפים/ות י/תבנה (או י/תבנה מחדש) אם ת/ירצה בכך, את הקורס שלו/ה (או חלק/ים ממנו) בהתאם למודל שיוצג ותוכלו להעריך טיב של קורס בהתבוננות בסילבוס שלו, בהתבסס על פרמטרים שנלמדו בסדנה ואף להמליץ על שיפורים. בסדנה יוצגו מספר דוגמאות מקורסים שלדעתנו המבנה שלהם מצוין.

 

 

בסדנה תנסחו תוצרי למידה ו/או תבחנו תוצרים שניסחתם/ן בעבר ותתבוננו מחדש בקשר בין התוצרים לבין משימות הקורס שהגדרתם/ן. כל אחד מהמשתתפים/ות י/תבנה (או י/תבנה מחדש) אם ת/ירצה בכך, את הקורס שלו/ה (או חלק/ים ממנו) בהתאם למודל שיוצג ותוכלו להעריך טיב של קורס בהתבוננות בסילבוס שלו, בהתבסס על פרמטרים שנלמדו בסדנה ואף להמליץ על שיפורים. בסדנה יוצגו מספר דוגמאות מקורסים שלדעתנו המבנה שלהם מצוין.

 

בעקבות השתתפותכם/ן בסדנה:

-תנסחו תוצרי למידה  לקורס שלכם ו/או תבחנו תוצרים שניסחתם/ן בעבר ותתבוננו מחדש בקשר בין התוצרים לבין המטלות שהגדרתם/ן
- תפתחו משימות חדשות לקורס שלכם/ן ותדעו לזהות את תפקידן הפדגוגי. 
-תכירו שורה של פרמטרים להערכת טיב המבנה של קורס 
-תוכלו להתבונן בסילבוס של קורס כלשהו, לדעת להעריך את טיב הקורס ואף להמליץ על שיפורים

 

כדאי לדעת עוד

המשך הכולל של כל הפעילות בסדנה [צפייה בהרצאות, בחנים, פורומים והגשת מטלות] מוערך כ 5-6.5 שעות. במהלך הסדנה תגישו שתי משימות ותקבלו עליהן משוב. למשימות אלה יש דדליין שימסר לכם במייל לאחר ההרשמה. 


זמינה גם סדנה א-סינכרונית באנגלית:

Effective Academic Course Design workshop

The Effective Academic Course Design workshop is the English version of “ "סוף מעשה במחשבה תחילה workshop. In this workshop, we aim to support you through a process of designing your academic course, on the basis of your instructional goals. This workshop is an a-synchronous workshop: it includes nine lectures (in Hebrew with  English subtitles) and supporting activities (in English), including two submissions that will be reviewed by the facilitators.

The total time estimated to complete the workshop, including the activities is around 5-6.5  hours.

For further details and registration please turn to Orna.Kessler@mail.huji.ac.il

סילבוס>

 

מנחה: ד"ר מיכל שודל

לרישום>

Learning outcomes

קראו פחות

הכנת אתר הקורס להוראה מקוונת - דף

 

אחרי שהתוועדנו למשמעויות של הוראה מרחוק ולשינויים שהיא מכתיבה לקורס שלנו ולדרכי ההוראה שלנו, השלב הבא הוא ליישם את התובנות האלו באתר הקורס ב Moodle ולהתאים אותו בצורה מיטבית לעקרונות ולהמלצות שפגשנו. 

הכנת אתר הקורס להוראה מקוונת

אחרי שהתוועדנו למשמעויות של הוראה מרחוק ולשינויים שהיא מכתיבה לקורס שלנו ולדרכי ההוראה שלנו, השלב הבא הוא ליישם את התובנות האלו באתר הקורס ב Moodle ולהתאים אותו בצורה מיטבית לעקרונות ולהמלצות שפגשנו. 

בסדנה זו נכיר קצת יותר לעומק את האפשרויות הקיימות ב- Moodle , את המשאבים והפעילויות העומדים לרשותנו לשם יישום הוראה רציפה, מתמשכת ואינטראקטיבית.

קרא עוד
הסדנה בנויה מהקל אל הכבד, היא פותחת בהכרות ראשונית עם סביבת המוודל האוניברסיטאית והצגת כלים בסיסיים, ועוברת בהדרגה לעיסוק והדגמה של פעילויות מורכבות יותר. לצד ההסברים הטכניים (how to do) תוכלו למצוא תזכורות לדגשים הפדגוגיים שנדונו בסדנה הקודמת "יותר מזום".

בסיום הסדנה תכירו את היכולות והאפשרויות הטמונות במוודל ותדעו ליצור יחידות הוראה עשירות ואפקטיביות

נושאי הסדנה: 

יחידה ראשונה- היכרות עם ה- moodle

יחידה שניה- התאמות של אתר הקורס

יחידה שלישית- מטלות הקורס

יחידה רביעית- למידת עמיתים בקורסים מקוונים

יחידה חמישית- ציוני הקורס

יחידת סיכום

מנחי הסדנה: ד"ר מיכל רמות ויוחאי עופרן

משך הסדנה כשעתיים וחצי והיא מיועדת לסגל בכיר וזוטר.


לאתר הסדנה ב Moodle>


קראו פחות

יותר מזום לדוברי/ות אנגלית Beyond Zoom

With the outbreak of the corona crisis, we have all adopted emergency instruction via Zoom but instruction via zoom is not the only way to teach remotely nor is it the most effective way, in most cases. What are the alternatives to Zoom and what are the principles for building a good remote learning course? What problems and difficulties are inherent in remote learning and how can they be addressed?

קרא עוד

In the workshop ‘Beyond Zoom’ we will aim at answering some of these questions, clarify the pedagogical principles of remote learning, and present practical examples of tools that can be integrated into your courses.

The workshop is built asynchronously (pre-recorded lectures and accompanying assignments) and self-paced between the designated dates. During this time period, we hope to give an opportunity to describe issues that you have encountered and to discuss solutions with us and with your colleagues.

Additional Information:

Workshop facilitator: Dr. Michal Schodl

Beyond Zoom

קראו פחות

שיתאמצו מרחוק – על מוטיבציה והתמדה בהוראה מרחוק

הוראה מרחוק מציבה אתגר כפול בכל מה שנוגע למוטיבציה. ראשית, היא דורשת מהסטודנטים/ות מידה רבה של ארגון, משמעת עצמית ויכולות למידה, ושנית, כשהם/ן נתקלים/ות בקושי ולא מצליחים/ות לגייס את המשמעת העצמית הנדרשת, קל הרבה יותר להיעלם וקל לנו כמרצים/ות, לא לראות את זה.

קשיי המוטיבציה של סטודנטים/ות בלמידה מרחוק נובעים בעיקר מן הפגיעה בקהילה החברתית ומן הקושי בוויסות הרגשי הנדרש מול אתגרים לימודיים. פגיעים/ות במיוחד הם הסטודנטים/ות הפחות מיומנים/ות.הללו מרוויחים/ות הרבה מן המסגרת שלימודים בקמפוס מייצרים ומהמסגרת החברתית המאפשרת להם/ן למידה תצפיתית מחברים/ות.

קרא עוד

תוצרי למידה


בעקבות השתתפותכם/ן בסדנה תדעו לתאר את הגורמים לקשיי המוטיבציה שיש בלמידה מרחוק וחשוב מכך, תכירו ותתנסו בכלים שנועדו להתמודד עם קשיים אלה ולהעלות את המוטיבציה של הלומדים/ות.

כדאי לדעת עוד

הסדנה מבוססת על למידה תיאורטית והתנסות חווייתית,  היא תכלול עבודה מקדימה שלכם/ן, שבה תידרשו לענות על שלוש שאלות בכתב, ועל מפגש זום בן בן 3.5 שעות.
 

מועד אחרון למשלוח תשובות לשאלות [שתקבלו בהמשך]:

משלוח מענה לשאלות הוא תנאי להשתתפות במפגש.

 

הנחיה: מיכל שודל Ph.D , מרצה וחברת סגל ביחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית.

 

 

 

קראו פחות