לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
 

כל הסדנאות

סדנאות בסיס לסגל הבכיר

על הסדנה

סדנה בת 3 חלקים להכשרה בהוראה אקדמית. מטרת הסדנה לשכלל מיומנויות רלבנטיות להוראה אפקטיבית בת זמננו.
*הסדנה מושתתת על עבודה קבוצתית וכוללת השתתפות בשלושת חלקי הסדנה, מתחילתם ועד סופם.  
הסדנה מיועדת לסגל בכיר חדש. הזמנות לסדנה יישלחו לסגל החייב בסדנה דרך עוזרות/י כ"א בפקולטות.

 

קרא עוד
לסדנה שלושה חלקים:

חלק א' – מפגש זום קצר– היכרות אישית והצגת ביוגרפיה מדעית להוראה (פורטפוליו להוראה) [שעתיים].

חלק ב' – סדנה א-סינכרונית "סוף מעשה במחשבה תחילה" העוסקת בבניית קורס אקדמי, שתשלימו תוך שבועיים הפעילות כוללת הגשת משימות הנוגעות לקורס שלכם/ן עליהן תקבלו משוב. שימו לב כי תצרכו להגיש את המשימות במועדים ספציפיים ולכן ההתקדמות האישית שלכם/ן בסדנה, לאורך השבועיים בהן תהיה זמינה, היא בגמישות חלקית בלבד.   (כ-6 שעות לכל היותר)

חלק ג' – Microteaching: אימון בהוראה בקבוצות קטנות - [תשובצו למפגש פנים אל פנים, בקבוצה בת 4- 5 משתתפים/ות] בו תציגו קטע הוראה בן 7 דקות מהקורסים שלכם/ן ותקבלו עליו משוב

 

תוצרי הלמידה

בעקבות הסדנה:

[1] תיחשפו לביוגרפיה מדעית בתחום ההוראה (פורטפוליו בהוראה) המוגש בקידום, תתחילו למלא אותו ותגבשו על בסיסו יעדים קצרי וארוכי טווח בהתפתחותכם בהוראה.

[2] תעבדו על הקורסים שלכם מתוך גישה ממוקדת לומד, תגדירו תוצרי למידה ותפתחו משימות חדשות לקורס שלכם שישיגו את תוצרי הלמידה.

[3] תדעו להעריך את טיב מבנה הקורס ואת טיב הקורס.  

[4] תשכללו את מיומנויות ההוראה הפרונטלית שלכם; תצביעו על מיומנויות הוראה שונות בשמן ותחדדו את כושר הזיהוי של מיומנויות הוראה שונות.

 

כדאי לדעת עוד

 

בחלק הראשון של הסדנה ניפגש למפגש תאריכי יעד בזום, נכיר את חברי/ות  הקבוצה ואת מהלך הסדנה. תקבלו הודעה נפרדת למפגש הזום.

החלק השני, כולל השלמה עצמית של סדנה מקוונת העוסקת בבניית קורס אקדמי אפקטיבי ומושתתת על חומרים א-סינכרוניים והגשת מטלות. בחלק זה נברר מהו קורס טוב ומהו מבנה טוב של קורס? תגדירו תוצרי למידה לקורס נבחר שלכם ותפתחו משימות קורס ותקבלו על כך משוב ממנחות הסדנה. תוכלו לצפות בסרטונים ולהשלים את משימות הסדנה תוך שבועיים. סך כל זמן הפעילות בחלק זה מוערך כ – 6 שעות וניתן להשלימה בטווח של שבועיים בזמנים שנוחים לכם/ן, תוך שימת לב לתאריכי יעד להגשת המשימות.

בחלק השלישי של הסדנה ניפגש שוב בקבוצות הקטנות. הפגישה תהיה פנים אל פנים [במקרי חירום בזום], ובו כל אחד ואחת מכם יציג/תציג קטע הוראה בן 7 דקות (מאחד הקורסים שלכם) המיועד למפגש סינכרוני (הסטודנטים והמרצה נפגשים בזמן נתון) או סרטון שהכנתם כחומר א-סינכרוני (אין להציג מפגש קטע ממפגש סינכרוני מוקלט).

 

בנוסף, משתתפי/ות הסדנה המעוניינים/ות בכך יוכלו לשלוח את סילבוס הקורס שלהם למנחות הסדנה: מיכל שודל ואפרת פירסט למייל ולקבל משוב אישי בכתב עליו.

הנחיה: מיכל שודל Ph.D michal.schodl@mail.huji.ac.il  
       

סדנת בסיס סגל                                                             
  רישום ושאלות בדוא"ל: ornake@savion.huji.ac.il 

 

 

קראו פחות
AI

חדש: סדנאות AI- AI ושינוי דרכי הערכה | בינה מלאכותית וקידום הוראה פורצת דרך

הבינה המלאכותית משנה באופן דרמטי את ההוראה והלמידה באקדמיה.
סטודנטים.ות עושים.ות שימוש נרחב ותכוף בבינה מלאכותית לפתרון משימות וכתיבת עבודות אקדמיות.
מדובר בכלי זול ויעיל, שמאפשר לקבל ציונים גבוהים בהשקעה של דקות ספורות.
עם זאת, שימוש מוגזם ולא מושכל בבינה מלאכותית , עלול לפגוע קשות במטרות ההוראה של פיתוח מיומנויות החשיבה והידע הדיסציפלינרי.

קרא עוד
הסדנה מהווה מרחב לחשיבה משותפת להתמודדות עם האתגר. בנוסף, יוצגו בסדנה פרקטיקות לשינוי דרכי ההוראה כדי שיהלמו את המטרות הלימודיות לאור השימוש בבינה מלאכותית.

מנחה הסדנה: ד"ר אהוד צמח, היחידה להוראה ולמידה

משך הסדנה (90 דקות)

 


בינה מלאכותית וקידום הוראה פורצת דרך
הסדנה תדגים את השימוש בבינה מלאכותית בתור כלי רב עוצמה לקידום הוראה אפקטיבית. הסדנה כוללת התנסות מעשית של הסגל האקדמי בתכנון תוכנית לימודים, תרגילים ומשימות הערכה

קראו פחות
chatbot

שילוב צ'אטבוטים מבוססי AI בהוראה אקדמית

צ'אטבוטים הם כלי לימודי שמקיים עם הסטודנטים שיח בשפה טבעית על סוגיות ותכנים שהוגדרו מראש.

ניתן לשלב צ'אטבוטים כדי לקדם מגוון רחב של מטרות ומטלות בכל אחד מתוכניות הלימוד באוניברסיטה. לא דרוש ידע מוקדם לכתיבת בוטים וניתן לכתוב אותם בשפה טבעית וללא ידע קודם בתכנות. כתיבת של בוט בסיסי אורכת כשעה.

קרא עוד

לשילוב הצ'אטבוט בהוראה אקדמית יש מספר יתרונות:

  • הוא מגביר את המעורבות של הסטודנטים עם החומר בקורס ועוזר להם לפתח מיומנויות של פתרון בעיות.
  • הוא נותן לסטודנטים פידבק מידי על סמך הנחיות שנקבעו על ידי המרצה (ניתן גם לאמן את הבוט לפי תגובות של המרצה למטלות שהוגשו בעבר).
  • הוא מאפשר לימוד מותאם באופן אישי לשאלות והבעיות הספציפיות של כל אחד מהסטודנטים.
     

להלן קישור לסרטון המציג דוגמה לבוט לקידום הוראה שנכתב באוניברסיטה העברית.


 

מנחה: ד"ר אודי צמח
 

קראו פחות
shutterstock_604639085.jpg

על תעסוקתיות, פרקטיות, רלוונטיות והקניית מיומנויות בקורסים אקדמיים

לימודים אקדמיים לא חייבים להיות פרקטיים, אבל חייבים להיות רלוונטיים להצלחתם ולעתידם של הסטודנטים.
תפקידים רבים בעולם העבודה דורשים רמה גבוהה של מיומנות אקדמית למשל, עובדים רבים נדרשים  להפגין אוריינות טכנולוגית, לתקשר באנגלית עם קולגות בחברות בינלאומיות, ללמוד באופן עצמאי תחומים שלא היו מוכרים להם ולפתור בעיות חדשות, שעדיין לא היו קיימות כאשר למדו.

קרא עוד
באופן פרדוקסלי, ככל שעולה ערכה של המיומנות האקדמית, אנו שומעים מסטודנטים יותר תלונות על אי-רלוונטיות של הלימודים. בסדנה נבחין בין פרקטיות לבין רלוונטיות, תיחשפו לנתונים אודות התשואה של השכלה גבוהה (החזר על השקעה) ולמה שיכול להסביר אותה. בעקבות הסדנה תדעו למנות ולהסביר שלושה סוגים של אי-רלוונטיות ולתאר את הדרכים לטפל באי הרלוונטיות, תהיו יותר מיומנים בהסבר הרלוונטיות של הקורס שלכם ותוכלו לבחור מבין האמצעים שיודגמו בסדנה, דרך אחת או יותר אשר תגביר את הרלוונטיות בקורס שלכם ומיומנות שתשאפו לקדם בקרב הסטודנטים שלכם.

 

משך הסדנה: גרסת זום: 3 שעות

גרסה פרונטלית: 3 שעות ו 45 דקות.

קראו פחות
Academic course planing

איך מפתחים קורס אקדמי  ? סדנה למרצים.ות מן החוץ ועמיתי הוראה

כמרצים.ות חדשים.ות יתכן שאתם.ן מתלבטים.ות כיצד לפתח את הקורס שלכם.ן.
דברים רבים השתנו בשנים האחרונות בהוראה אקדמית: נכנסו טכנולוגיות, הסכמות בינלאומיות קבעו סטנדרטים חדשים, המחקר בתחומים הרלוונטיים להוראה וללמידה התפתח מאד..

קרא עוד
כל אלה השפיעו על האופן שבו אנחנו מפתחים קורסים אקדמיים.

הגישה הדומיננטית כיום נקראת "גישה ממוקדת לומד" שבמרכזה תכנון הלמידה של הסטודנטים.ות - מה ידעו לעשות בעקבות הקורס וכיצד יתפתחו במהלך הקורס כך שיוכלו לעשות את שתוכנן.

בסדנה זו, המיועדת למרצים.ות מן החוץ ועמיתי הוראה המתחילים.ות ללמד בסמסטר ב', נעסוק בבניית קורס אקדמי על פי "גישה ממוקדת לומד".

בעקבות הסדנה:

תגדירו תוצרי למידה תקינים לקורס שלכם.ן ותפתחו משימות מתאימות, תדעו להבחין בין תוצרים תקינים לכאלה שאינם כאלה ותדעו לענות על שאלות כגון: מהו קורס טוב? מהו מבנה טוב של קורס? מהי "גישה ממוקדת לומד" ואיזו גישה היא מחליפה? ובעיקר, תעבדו על הקורס שלכם.ן ותתחילו בפיתוחו ותוכלו לקבל מענה לשאלות הנוגעות לתכנון קורס.

 

מנחת הסדנה: מיכל שודל Ph.D  היחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית (יה"ל).

 

קראו פחות
Self-produced_videos_based_on_PPT_presentations

חדש: פיתוח סרטוני למידה בהפקה עצמית – תיאוריה ופרקטיקה


בסדנה זו, ששלושת חלקיה יערכו מרחוק (סינכרוני ואסינכרוני), נלמד כיצד להפיק סרטוני למידה איכותיים מבחינה פדגוגית, בהפקה עצמית, בעזרת תוכנת Power Point.
תכירו את הכללים להכנת מולטימדיה ותיישמו אותם במהלך הסדנה. במהלכה, תכינו סרטון לימודי שאורכו 7 דקות, תגישו במהלך העבודה storyboard ותקבלו עליו משוב, ולבסוף, תציגו את הסרטון שלכם במפגש זום ותקבלו משוב מהקבוצה ומהמנחה.

קרא עוד
אין הנחת ידע מוקדם מלבד ידע בסיסי בהפעלת תוכנת Power Point.
מתאים גם למרצים.ות ששוקלים.ות להכין גרסה אסינכרונית לקורס שלם וגם למעוניינים.ות לכלול סרטון או סרטונים בודדים בנושאים ספציפיים בקורסאידאלי לעבוד עם אופיס 365 , אך ניתן לעבוד גם עם גרסאות אחרות.

מהלך הסדנה ומפגשיה:

מפגש התנעה שעה וחצי בזום.

  1. כניסה לקורס הא-סינכרוני בקמפוס IL ולמידה עצמית – הגשת סטוריבורד לאחר שבוע.  
  2. מפגש (3 שעות) להצגת הסרטונים וקבלת משוב זום): יתקיים בקבוצות קטנות.

מנחת הסדנה: ד"ר מיכל שודל, היחידה להוראה ולמידה.

 

להרשמה>

קראו פחות

חדש: פיתוח סרטוני למידה בהפקה עצמית – תיאוריה ופרקטיקה

הוראה אסינכרונית באמצעות סרטונים היא ללא ספק כלי שסטודנטים.ות אוהבים.ות להשתמש בו, אך הסרטונים שמופקים אוטומטית מהוראה בכתה לא מספקים חווית למידה טובה. למעשה, במתכונתם הרגילה הם מפרים כמעט את כל הכללים הידועים בהכנת מולטימדיה.

בסדנה זו, ששלושת חלקיה יערכו מרחוק (סינכרוני ואסינכרוני), נלמד כיצד להפיק סרטוני למידה איכותיים מבחינה פדגוגית, בהפקה עצמית, בעזרת תוכנת פאורפוינט.

קרא עוד
תכירו את הכללים להכנת מולטימדיה ותיישמו אותם במהלך הסדנה. במהלכה, תכינו סרטון לימודי שאורכו 7 דקות, תגישו במהלך העבודה storyboard ותקבלו עליו משוב, ולבסוף, תציגו את הסרטון שלכם במפגש זום ותקבלו משוב מהקבוצה ומהמנחה. אין הנחת ידע מוקדם מלבד ידע בסיסי בהפעלת תוכנת פאורפוינט.
(מתאים גם למרצים.ות ששוקלים.ות להכין גרסה אסינכרונית לקורס שלם וגם למעוניינים.ות לכלול סרטון או סרטונים בודדים בנושאים ספציפיים בקורס).

אידאלי לעבוד עם פאורפוינט 365 , אך ניתן לעבוד גם עם גרסאות אחרות.

מהלך הסדנה ומפגשיה:

  1. מפגש התנעה שעה וחצי בזום.
  2. כניסה לקורס הא-סינכרוני בקמפוס IL ולמידה עצמית – הגשת סטוריבורד לאחר שבוע.  
  3. מפגש (3 שעות) להצגת הסרטונים וקבלת משוב זום): יתקיים בקבוצות קטנות.

מנחת הסדנה: ד"ר מיכל שודל, היחידה להוראה ולמידה.

 

קראו פחות
סדנה למתרגלים

סדנאות בסיס למתרגלים.ות בקורסים פרונטליים

קורסים עדכניים, המותאמים להוראה במאה ה-21 מאופיינים בתרגול תכוף, עקבי וממושב. לכן, תפקיד המתרגל/ת הוא תפקיד קריטי בהשפעתו על איכות הקורס ועל איכות הלמידה של הסטודנטים/ות. מטרת הסדנה היא להכין את המתרגלים/ות לתפקידם/ן תוך התייחסות לאופן שבו נותנים משוב לסטודנטים/ות על עבודתם/ן, בע"פ ו/או בכתב. בסדנה ננתח דילמות מעולמם של מתרגלים/ות, תוך שימוש בסימולציות של מצבים שונים עם סטודנטים/ות ויוצגו דוגמאות רלבנטיות. 

קרא עוד

תוצרי הלמידה

כמשתתפים/ות בסדנה:  

  • תשכללו (על בסיס אימון בסימולציות) את יכולתכם/ן לנהל מגוון של מצבים אופייניים לתרגול, כולל למשל, להגיב לפניות ותלונות של סטודנטים/ות או לנהל מצבים במפגש הקבוצתי. 
  • תדעו לתת משוב אפקטיבי בכתב ובעל פה לסטודנטים/ות.

כדאי לדעת עוד

הסדנה ניתנת באופן פרונטלי ומשכה שלוש וחצי שעות | או כסדנת Zoom בת שלוש שעות

מנחים: ד"ר מיכל שודל וד"ר אודי צמח                                                                            

קראו פחות
Peer Instruction

סדנאות בסיס לסגל הבכיר

סדנה בת 3 חלקים להכשרה בהוראה אקדמית. מטרת הסדנה לשכלל מיומנויות רלבנטיות להוראה אפקטיבית בת זמננו.
*הסדנה מושתתת על עבודה קבוצתית וכוללת השתתפות בשלושת חלקי הסדנה, מתחילתם ועד סופם.  
הסדנה מיועדת לסגל בכיר חדש. הזמנות לסדנה יישלחו לסגל החייב בסדנה דרך עוזרות/י כ"א בפקולטות.

קרא עוד

לסדנה שלושה חלקים:

חלק א' – מפגש זום קצר– היכרות אישית והצגת ביוגרפיה מדעית להוראה (פורטפוליו להוראה) [שעתיים].

חלק ב' – סדנה א-סינכרונית "סוף מעשה במחשבה תחילה" העוסקת בבניית קורס אקדמי, שתשלימו תוך שבועיים הפעילות כוללת הגשת משימות הנוגעות לקורס שלכם/ן עליהן תקבלו משוב. שימו לב כי תצרכו להגיש את המשימות במועדים ספציפיים ולכן ההתקדמות האישית שלכם/ן בסדנה, לאורך השבועיים בהן תהיה זמינה, היא בגמישות חלקית בלבד.   (כ-6 שעות לכל היותר)

חלק ג' – Microteaching: אימון בהוראה בקבוצות קטנות - [תשובצו למפגש פנים אל פנים, בקבוצה בת 4- 5 משתתפים/ות] בו תציגו קטע הוראה בן 7 דקות מהקורסים שלכם/ן ותקבלו עליו משוב

 

 

תוצרי הלמידה

בעקבות הסדנה:

[1] תיחשפו לביוגרפיה מדעית בתחום ההוראה (פורטפוליו בהוראה) המוגש בקידום, תתחילו למלא אותו ותגבשו על בסיסו יעדים קצרי וארוכי טווח בהתפתחותכם בהוראה.

[2] תעבדו על הקורסים שלכם מתוך גישה ממוקדת לומד, תגדירו תוצרי למידה ותפתחו משימות חדשות לקורס שלכם שישיגו את תוצרי הלמידה.

[3] תדעו להעריך את טיב מבנה הקורס ואת טיב הקורס.  

[4] תשכללו את מיומנויות ההוראה הפרונטלית שלכם; תצביעו על מיומנויות הוראה שונות בשמן ותחדדו את כושר הזיהוי של מיומנויות הוראה שונות.

 

כדאי לדעת עוד

 

בחלק הראשון של הסדנה ניפגש למפגש תאריכי יעד בזום, נכיר את חברי/ות  הקבוצה ואת מהלך הסדנה. תקבלו הודעה נפרדת למפגש הזום.

החלק השני, כולל השלמה עצמית של סדנה מקוונת העוסקת בבניית קורס אקדמי אפקטיבי ומושתתת על חומרים א-סינכרוניים והגשת מטלות. בחלק זה נברר מהו קורס טוב ומהו מבנה טוב של קורס? תגדירו תוצרי למידה לקורס נבחר שלכם ותפתחו משימות קורס ותקבלו על כך משוב ממנחות הסדנה. תוכלו לצפות בסרטונים ולהשלים את משימות הסדנה תוך שבועיים. סך כל זמן הפעילות בחלק זה מוערך כ – 6 שעות וניתן להשלימה בטווח של שבועיים בזמנים שנוחים לכם/ן, תוך שימת לב לתאריכי יעד להגשת המשימות.

בחלק השלישי של הסדנה ניפגש שוב בקבוצות הקטנות. הפגישה תהיה פנים אל פנים [במקרי חירום בזום], ובו כל אחד ואחת מכם יציג/תציג קטע הוראה בן 7 דקות (מאחד הקורסים שלכם) המיועד למפגש סינכרוני (הסטודנטים והמרצה נפגשים בזמן נתון) או סרטון שהכנתם כחומר א-סינכרוני (אין להציג מפגש קטע ממפגש סינכרוני מוקלט).

 

בנוסף, משתתפי/ות הסדנה המעוניינים/ות בכך יוכלו לשלוח את סילבוס הקורס שלהם למנחות הסדנה: מיכל שודל ואפרת פירסט למייל ולקבל משוב אישי בכתב עליו.

הנחיה: מיכל שודל Ph.D michal.schodl@mail.huji.ac.il  
       
                                                             
  רישום ושאלות בדוא"ל: orna.kessler@mail.huji.ac.il 

 

קראו פחות
Course Planning

בניית קורס אקדמי

הסדנה עוסקת בגישה בת זמננו לפיתוח קורסים אקדמיים ובמסגרתה המרצים.ות יתחילו לעבוד על הקורסים שלהם.ן.
כמרצים.ות חדשים.ות יתכן שאתם.ן מתלבטים.ןת כיצד לפתח את הקורס שלכם.ן.
הרבה דברים השתנו בהוראה אקדמית: נכנסו טכנולוגיות, הסכמות בינלאומיות קבעו סטנדרטים חדשים, המחקר בתחומים שרלוונטיים להוראה וללמידה התפתח מאד וכל אלה השפיעו על האופן שבו אנחנו מפתחים קורסים אקדמיים. הגישה הדומיננטית כיום נקראת גישה ממוקדת לומד שבמרכזה תכנון הלמידה של הסטודנטים - מה ידעו לעשות בעקבות הקורס וכיצד יתפתחו במהלך הקורס כך שיוכלו לעשות את שתוכנן.

קרא עוד
בסדנה זו, המיועדת למרצות ומרצים מן החוץ , נעסוק בבניית קורס אקדמי על פי גישה ממוקדת לומד. בעקבות הסדנה, תגדירו תוצרי למידה תקינים לקורס ותפתחו משימות מתאימות, תדעו להבחין בין תוצרים תקינים לכאלה שאינם כאלה ותדעו לענות על שאלות כגון: מהו קורס טוב? מהו מבנה טוב של קורס? מהי גישה ממוקדת לומד ואיזו גישה היא מחליפה? ובעיקר, תעבדו על הקורס שלכם ותתחילו בפיתוחו ותוכלו לקבל מענה לשאלות שאולי יש לכם הנוגעות לתכנון קורס.

 

 

קראו פחות

סדנת בסיס למתרגלים/ות בקורסים פרונטליים

על הסדנה

קורסים עדכניים, המותאמים להוראה במאה ה-21 מאופיינים בתרגול תכוף, עקבי וממושב. לכן, תפקיד המתרגל/ת הוא תפקיד קריטי בהשפעתו על איכות הקורס ועל איכות הלמידה של הסטודנטים/ות. מטרת הסדנה היא להכין את המתרגלים/ות לתפקידם/ן תוך התייחסות לאופן שבו נותנים משוב לסטודנטים/ות על עבודתם/ן, בע"פ ו/או בכתב. בסדנה ננתח דילמות מעולמם של מתרגלים/ות, תוך שימוש בסימולציות של מצבים שונים עם סטודנטים/ות ויוצגו דוגמאות רלבנטיות. 

קרא עוד

תוצרי הלמידה

כמשתתפים/ות בסדנה:  

  • תשכללו (על בסיס אימון בסימולציות) את יכולתכם/ן לנהל מגוון של מצבים אופייניים לתרגול, כולל למשל, להגיב לפניות ותלונות של סטודנטים/ות או לנהל מצבים במפגש הקבוצתי. 
  • תדעו לתת משוב אפקטיבי בכתב ובעל פה לסטודנטים/ות.

כדאי לדעת עוד

הסדנה ניתנת באופן פרונטלי ומשכה שלוש וחצי שעות | או כסדנת זום בת שלוש שעות

מנחה: ד"ר מיכל שודל 

סדנה למתרגלים                                                                           לרישום>

קראו פחות

"הוראה מהסרטים" – פיתוח סרטונים ללמידה א-סינכרונית ושילובם בקורס אקדמי

חושבות על פיתוח חומרי למידה א-סינכרוני לשילוב בקורס שלכן?  מחפשים אלטרנטיבה להרצאות זום מוקלטות? מה צריך לדעת בשביל להכין הרצאות וידאו טובות בהפקה ביתית?

אנו רוצות להזמין אותך לסדנה שבה תלמד/י איך להכין סרטון לימודי טוב בהפקה ביתית. במהלך הסדנה תכין/י סרטון שגם נראה טוב וגם מותאם ללמידה מרחוק ותציגו אותו  בתום הסדנה.
בסדנה נלמד:

סדנת מוטיבציה

מה תרצו ללמוד על מוטיבציה ? כיצד לייצר התלהבות בקרב הסטודנטים/ות? כיצד לייצר מאמץ? כיצד לגרום לסטודנטים/ות להגיע לשיעורים?
בסדנה נעסוק בבעיות מוטיבציה שכיחות ובדרכים מבוססות ידע לפתרונן.

קרא עוד
כמשתתפים/ות בסדנה בסופה :

  • תיחשפו ל 7 אמצעים שונים להגברת נוכחות (כולל דוגמאות לאופן שבו ייושמו על ידי מרצים שונים).
  • תדעו לציין 6 סיבות שונות שמכשילות מאמץ של סטודנטים.
  • תדעו ליישם דרכים להתמודדות עם מכשלות המאמץ (נתאמן בכך במהלך הסדנה).
  • תדעו להשתמש במיומנות של 'מסגור מחדשreframing  , כדי להגיב לתלונה של סטודנט, שחבויה בה הזדמנות לחיזוק המוטיבציה.

הסדנה משלבת למידה תיאורטית והתנסות חוויתית, אציג ממסגרתה בקצרה רעיונות תיאורטים עדכניים בחקר המוטיבציה.

מנחה: ד"ר מיכל שודל

motivation

משך הסדנה: בין השעות 9:30 – 14:00, מספר משתתפים/ות מקסימלי: 15

קראו פחות

הוראה פעילה בשילוב טכנולוגיות

על הסדנה

בשנים האחרונות גדל משמעותית מספרם של המרצים/ות שמיישמים/ות 'למידה פעילה' ע"י הצגת שאלונים וסקרים במהלך השיעורים. לשאלונים אלה עשויות להיות מספר מטרות: חלקם נועדו להציג את התפלגות עמדות הסטודנטים/ות בנוגע לדילמה מסוימת, חלקם נועדו לוודא הבנה והפנמה של הידע שזה עתה נלמד, חלקם מבקשים להבנות ידע חדש ולעודד חשיבה באמצעות שאלות, וחלקם משמשים רק כדי להגדיל האינטראקציות בין המרצה ובין הסטודנטים/ות, ואף בין הסטודנטים/ות לבין עצמם/ן.

קרא עוד

בסדנה זו יוצגו האפליקציות המתאימות ביותר והפתרונות הטכנולוגיים הנוחים ביותר להגשמת מטרות אלו תוך הדגמה של אופני ההפעלה והשימוש המומלצים בהם, הן מבחינה טכנית והן מבחינה פדגוגית.

בין הכלים שנפגוש:

Blooket, ParticiPoll, Polleverywhere, To-Be, Socrative, Answer-garden, Google slides +Q&A.

 

תוצרי הלמידה 

בתום הסדנה תדעו לאסוף מהקהל, במהלך הרצאה, תשובות לשאלות מסוגים שונים, ולהציגן בשלל אופנים. וכן תדעו מתי וכיצד כדאי ליישם את מודל "למידת העמיתים" של פרופ' אריק מזור. בנוסף לכך, תדעו גם לנהל את שאלות הלומדים/ות במהלך הרצאה (באמצעים טכנולוגיים) מבלי להפריע למהלכה, ותדעו לייצר דיון פעיל ומעורר חשיבה בפלטפורמה דיגיטלית. 

 

כדאי לדעת עוד

אורך הסדנה כ-3 שעות

 

בהנחיית: יוחאי עופרן

 

 

קראו פחות