לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 

כל הסדנאות

יותר מ-Zoom  : הוראה אפקטיבית מרחוק

עם פרוץ משבר הקורונה עברנו כולנו להוראת חירום בזום.

האם זו הוראה טובה מרחוק או שיש אלטרנטיבה? מהם העקרונות לבניית קורס טוב בהוראה מרחוק?  אילו בעיות וקשיים מובנים בהוראה מרחוק וכיצד ניתן להתמודד איתם?
בסדנה יותר מ Zoom  ננסה לענות על כמה מהשאלות האלה, נבהיר את העקרונות הפדגוגיים של הוראה מרחוק ונציג דוגמאות מעשיות לכלים שניתן לשלב בהוראה מרחוק. 

תרגילים, עבודות, בחנים ודיווחים (תעבו"ד) – בניה אפקטיבית של משימות הקורס  

על הסדנה

סמסטר הקורונה (הראשון) הוסיף לרבים מאיתנו כלים טכנולוגיים וחשף אותנו לצורך להפעיל את הסטודנטים מרחוק באופן הרבה יותר אינטנסיבי ויעיל מבעבר. תכנון משימות הקורס הוא תהליך מושכל ומכוון מטרה כך שכל משימה שניתנת לסטודנטים ממלאת אחת או יותר מהפונקציות הבאות הנדרשות בתהליך למידה אפקטיבי: "יישור קו בקבוצת הלומדים כך שיגיעו מוכנים יותר לקורס ו/או השגת תוצר למידה [פיתוח מיומנות מרכזית] ו/או יצירת שלב ביניים או פיתוח מיומנות ביניים בדרך להשגת תוצר הלמידה ו/או הגברת המעורבות והעניין של הלומד בחומר ו/או לגרום ללומד לעשות את מה שנדרש גם אם הוא לא אוהב לעשות זאת (כמו לקרא מאמר). 

הצורך ביצירת תהליך למידה אפקטיבי ובעבודה מושכלת על המשימות איננו מוגבל להוראה מרחוק, אך הוראה מרחוק יותר רגישה לפגמים ולחסרים במשימות הקורס. הסדנה מיועדת לכל מי שרוצה לשפר את מבנה משימות הקורס שלו, לחשוב עליהן מחדש או להתאים אותם לפורמט למידה אחר. 

הפוך על הפוך –שיטת הכתה ההפוכה flipped classroom

על הסדנה

הכתה ההפוכה (Flipped classroom)  היא שיטת הוראה שבה מחליפים את מיקומם של שלב רכישת הידע ושלב פיתוח המיומנויות המתקדמות של הלמידה. אם בדרך ההוראה המסורתית הסטודנט רוכש את הידע בכתה ומפתח מיומנויות מתקדמות באמצעות משימות הבית, בשיטת הכתה ההפוכה רכישת הידע נעשית בבית לפני המפגש, והמפגש מוקדש ללמידה פעילה המפתחת מיומנויות מתקדמות. ניתן להפוך יחידת הוראה, מספר יחידות או את כל הקורס. בסדנה נלמד איך עושים את זה ואיך עושים את זה היטב.

כתיבת בחינות ב- moodle

דמיינו עולם שבו ניתן לשלב תמונות צבעוניות וסרטונים בכל שאלה בבחינה, דמיינו עולם שבו לא צריך להתאמץ לפענח כתב-יד בלתי קריא של סטודנט, דמיינו עולם שבו לא צריך לא לסחוב את מחברות הבחינה הביתה ואפילו לא לסרוק אותן, דמיינו עולם שבו חישוב הציונים נעשה באופן אוטומטי, דמיינו עולם שבו אתם מקבלים סטטיסטיקות על כל שאלה במבחן: כמה טעו בה וכמה הצליחו. אם הצלחתם לדמיין עולם כזה אז כנראה חשבתם על בחינות ממוחשבות ב- moodle.

יום יעוצים אישיים מרוכז

חברי/ות סגל אשר מעוניינים/ות לקבל יעוץ אישי הנוגע להוראת אחד או יותר מן הקורסים שלהם/ן, יוכלו להירשם לאחד מימי היעוצים המרוכזים שאנו מציעים מספר פעמים בשנה. מספר סיבות שכיחות לפניה ליעוץ הן:
תכנון הכנסת שינוי/שינויים בקורסים, קושי ספציפי  או התלבטות הנוגעת להוראה, ירידה בסקרי ההוראה ו/או שאיפה להבין טוב יותר את ההערות שהסטודנטים/ות כותבים/ות בסקרי ההוראה ועוד.

כיצד ללמד בעידן הניו-מדיה? - על פדגוגיה וטכנולוגיה

על הסדנה

הוראה פעילה מוגדרת כפעילות לימודית הגורמת ללומדים להיות מעורבים בחומר הנלמד ע"י קריאה, כתיבה, דיון ופתרון בעיות. הוראה פעילה מסייעת להתמודד עם משימות הדורשות חשיבה גבוהה כגון אנליזה, סינתזה והערכה.

בניית קורס אקדמי/ סוף מעשה במחשבה תחילה

"סוף מעשה במחשבה תחילה" היא הגרסה המקוונת של סדנת בניית קורס אקדמי ובסופה תדעו לתאר את המעבר שנעשה בהשכלה גבוהה מגישה ממוקדת תוכן לגישה ממוקדת לומד, להעריך את רלוונטיות הקורס שלכם ואת טיב המבנה של קורסים, ובעיקר, תלמדו לפתח קורס אקדמי מצוין על בסיס גישה זו.   

הדרכה למתרגלים/ות במעבדה

על הסדנה

פעילות מעבדה מהווה חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים לתואר ראשון בפקולטות למדעים. מטרתה להכשיר את הסטודנטים/ות לקראת מחקר עצמאי בתארים המתקדמים. הוראת מעבדות אינה דומה להוראה המתרחשת בכיתות, מאחר והיא משלבת בין הקניית ידע תיאורטי לבין הקניית מיומנויות דיסציפלינאריות.

הוראה בכיתה רב תרבותית

על הסדנה

באוניברסיטה העברית לומדים/ות זה לצד זו תלמידים/ות יהודים/ות וערבים/ות, חרדים/ות, דתיים/ות וחילונים/ות, עולים/ות וותיקים/ות.
הוראה בכיתה הטרוגנית היא מקור לעושר והפריה הדדית, אך היא דורשת תשומת לב לפערים ולצרכים של סטודנטים/ות שונים/ות.

יום עיון בנושא כתיבת בחינות

על הסדנה

מורכבת מארבע הרצאות, בהן מתבקש הקהל להשתתף, להעיר ולהוסיף, ומחלק אקטיבי בו יתנסו המרצים/ות בתרגול העקרונות שילמדו בהרצאות
בתחילת היום תועבר הרצאת מבוא לתורת המבחנים שתעסוק במאפיינים החשובים של מבחן "טוב", בכדי להתוות את העקרונות המרכזיים שעליהם יש לשמור בעת כתיבת שאלות וחיבור המבחן השלם. לאחר הרצאה זו תועברנה שתי הרצאות ממוקדות בשני סוגי השאלות המשמשים לרוב במבחנים: שאלות סגורות (אמריקאיות) ושאלות פתוחות.

להתחיל ברגל ימין - ניהול נכון של מפגש פתיחה והחוזה הפסיכולוגי

על הסדנה

נסה/י להיזכר בך כסטודנט/ית שנכנס/ת בפעם הראשונה לקורס חדש, בתחילת הסמסטר. כמה זמן לקח לך להחליט האם המרצה טוב? האם יהיה מעניין? אם את/ה כמו מרבית האנשים, גיבשת דעה די במהירות.  אמנם לעיתים שינית את דעתך במשך הזמן, אך במרבית המקרים, דקות הפתיחה סיפקו לך מידע עשיר, מעשי ורגשי, על הצפוי והשפיעו על התייחסותך והתגייסותך.