סדנאות קרובות

לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 

כל הסדנאות

פיתוח הוראה רלבנטית

על הסדנה

באופן פרדוקסלי, למרות העלייה ברלבנטיות של מיומנות אקדמית לעיסוקים נחשקים רבים, סטודנטים רבים מתלוננים על קורסים לא רלבנטיים.  
רמה גבוהה של מיומנות אקדמית נעשית יותר ויותר רלבנטית לתפקידים רבים בעולם העבודה. עובדים רבים יידרשו לתקשר בכתב באנגלית ברמה גבוהה, לדעת לקרא ולנתח נתונים, לערוך חיפושי מידע ,לעבוד עם שותפים מכל העולם,  לפתור בעיות חדשות, שאין להן עדיין פתרונות מוכרים, באופן מבוסס בידע ובעיקר, ללמוד כל הזמן.

פיתוח הוראה רלבנטית

 

על הסדנה

 

באופן פרדוקסלי, למרות העלייה ברלבנטיות של מיומנות אקדמית לעיסוקים נחשקים רבים, סטודנטים רבים מתלוננים על קורסים לא רלבנטיים.  

המשך קריאה >

כן או לא בבית ספרנו? : דיונים בסוגיות שנויות במחלוקת בקורסים אקדמיים

כיצד להעלות לדיון בשיעור סוגיות פוליטיות וחברתיות שנויות במחלוקת? האם זה 'מסוכן מדי'?
מה עושים כאשר ויכוח מתלהט ויוצא מכלל שליטה? האם יש נושאים שלא לגיטימי לדון בהם?
מהם הכללים שיאפשרו לשמור על שיח הוגן וסובלני ויגנו על המרצה כמו גם על הסטודנטים מפני תחושות של עלבון, כעס ותסכול?
שאלות אלו הפכו רלוונטיות מתמיד בשנים האחרונות, כאשר חופש הביטוי במדינה בכלל ובתחומי האקדמיה בפרט נתון בעצמו במחלוקת,
ועל רקע הצעת 'הקוד האתי' של שר החינוך. 

כתיבת בחינות ב- moodle

דמיינו עולם שבו ניתן לשלב תמונות צבעוניות וסרטונים בכל שאלה בבחינה, דמיינו עולם שבו לא צריך להתאמץ לפענח כתב-יד בלתי קריא של סטודנט, דמיינו עולם שבו לא צריך לא לסחוב את מחברות הבחינה הביתה ואפילו לא לסרוק אותן, דמיינו עולם שבו חישוב הציונים נעשה באופן אוטומטי, דמיינו עולם שבו אתם מקבלים סטטיסטיקות על כל שאלה במבחן: כמה טעו בה וכמה הצליחו. אם הצלחתם לדמיין עולם כזה אז כנראה חשבתם על בחינות ממוחשבות ב- moodle.

יום יעוצים אישיים מרוכז

חברי/ות סגל אשר מעוניינים/ות לקבל יעוץ אישי הנוגע להוראת אחד או יותר מן הקורסים שלהם/ן, יוכלו להירשם לאחד מימי היעוצים המרוכזים שאנו מציעים מספר פעמים בשנה. מספר סיבות שכיחות לפניה ליעוץ הן:
תכנון הכנסת שינוי/שינויים בקורסים, קושי ספציפי  או התלבטות הנוגעת להוראה, ירידה בסקרי ההוראה ו/או שאיפה להבין טוב יותר את ההערות שהסטודנטים/ות כותבים/ות בסקרי ההוראה ועוד.

כיצד ללמד בעידן הניו-מדיה? - על פדגוגיה וטכנולוגיה

על הסדנה

הוראה פעילה מוגדרת כפעילות לימודית הגורמת ללומדים להיות מעורבים בחומר הנלמד ע"י קריאה, כתיבה, דיון ופתרון בעיות. הוראה פעילה מסייעת להתמודד עם משימות הדורשות חשיבה גבוהה כגון אנליזה, סינתזה והערכה.

בניית קורס אקדמי

על הסדנה

בסדנה נעסוק בהחלטות מבניות הנוגעות למבנה הקורס. דוגמאות להחלטות מבניות : מספר המטלות בקורס, היקפן, תדירותן, האם ייעשו ביחידים או בקבוצות? כיצד ליצר מתח עבודה במגבלת משאבי הבדיקה? ועוד. בסדנה נציג את העמדה כי קורס בנוי כהלכה הוא קורס שבנוי סביב תוצרי למידה = הדברים שהסטודנט/ית ת/ידע לעשות בעקבות התנסויותיו/ה בקורס. תוצרי הלמידה מהווים את המוקד אליו מכוונות ההחלטות המבניות הנוגעות לפיתוח הקורס ומטרת המבנה היא להבטיח את השגת תוצרי הלמידה. תוצרי הלמידה אינם סתם הכרזות, מתלווה אליהן תכנית "אימונים" הכוללת את משימות הקורס.

הדרכה למתרגלים/ות במעבדה

על הסדנה

פעילות מעבדה מהווה חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים לתואר ראשון בפקולטות למדעים. מטרתה להכשיר את הסטודנטים/ות לקראת מחקר עצמאי בתארים המתקדמים. הוראת מעבדות אינה דומה להוראה המתרחשת בכיתות, מאחר והיא משלבת בין הקניית ידע תיאורטי לבין הקניית מיומנויות דיסציפלינאריות.

הוראה בכיתה רב תרבותית

על הסדנה

באוניברסיטה העברית לומדים/ות זה לצד זו תלמידים/ות יהודים/ות וערבים/ות, חרדים/ות, דתיים/ות וחילונים/ות, עולים/ות וותיקים/ות.
הוראה בכיתה הטרוגנית היא מקור לעושר והפריה הדדית, אך היא דורשת תשומת לב לפערים ולצרכים של סטודנטים/ות שונים/ות.

הוראה בכיתות גדולות

על הסדנה

הוראה בכתה גדולה היא משימה מאתגרת בכמה מובנים. בכתות גדולות האפשרות לקשר אישי בין המרצה לסטודנט פחותה, אפשרויות ההפעלה פוחתות, האנונימיות מקלה על התנהגויות כגון עזיבה מנטלית, לחשושים ועיסוקים אחרים. לכן, האמצעים השונים להוראה בכיתות גדולות מכוונים להשיג שלוש מטרות מרכזיות: לייצר אינטראקציה, לשמור על ריכוז וליצור קשר רגשי (היכרות, אמון), למרות גודל הכתה. בסדנה נלמד כיצד להשתמש באמצעים אלה נחווה את השפעתם ונתאמן בהפעלת כלים שונים.

יום עיון בנושא כתיבת בחינות

על הסדנה

הסדנה בכתיבת מבחנים מורכבת מארבע הרצאות, בהן מתבקש הקהל להשתתף, להעיר ולהוסיף, ומחלק אקטיבי בו יתנסו המרצים/ות בתרגול העקרונות שילמדו בהרצאות
בתחילת היום תועבר הרצאת מבוא לתורת המבחנים שתעסוק במאפיינים החשובים של מבחן "טוב", בכדי להתוות את העקרונות המרכזיים שעליהם יש לשמור בעת כתיבת שאלות וחיבור המבחן השלם. לאחר הרצאה זו תועברנה שתי הרצאות ממוקדות בשני סוגי השאלות המשמשים לרוב במבחנים: שאלות סגורות (אמריקאיות) ושאלות פתוחות.