כמרצים.ות חדשים.ות יתכן שאתם.ן מתלבטים.ות כיצד לפתח את הקורס שלכם.ן.
דברים רבים השתנו בשנים האחרונות בהוראה אקדמית: נכנסו טכנולוגיות, הסכמות בינלאומיות קבעו סטנדרטים חדשים, המחקר בתחומים הרלוונטיים להוראה וללמידה התפתח מאד..כל אלה השפיעו על האופן שבו אנחנו מפתחים קורסים אקדמיים.
הגישה הדומיננטית כיום נקראת "גישה ממוקדת לומד" שבמרכזה תכנון הלמידה של הסטודנטים.ות - מה ידעו לעשות בעקבות הקורס וכיצד יתפתחו במהלך הקורס כך שיוכלו לעשות את שתוכנן.
בסדנה זו, המיועדת למרצים.ות מן החוץ ועמיתי הוראה המתחילים.ות ללמד בסמסטר ב', נעסוק בבניית קורס אקדמי על פי "גישה ממוקדת לומד".
בעקבות הסדנה:
תגדירו תוצרי למידה תקינים לקורס שלכם.ן ותפתחו משימות מתאימות, תדעו להבחין בין תוצרים תקינים לכאלה שאינם כאלה ותדעו לענות על שאלות כגון: מהו קורס טוב? מהו מבנה טוב של קורס? מהי "גישה ממוקדת לומד" ואיזו גישה היא מחליפה? ובעיקר, תעבדו על הקורס שלכם.ן ותתחילו בפיתוחו ותוכלו לקבל מענה לשאלות הנוגעות לתכנון קורס.
מנחת הסדנה: מיכל שודל Ph.D היחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית (יה"ל).