check
הסדנאות | היחידה להוראה ולמידה

הסדנאות

Peer Instruction

סדנאות בסיס לסגל הבכיר

סדנה בת 3 חלקים להכשרה בהוראה אקדמית. מטרת הסדנה לשכלל מיומנויות רלבנטיות להוראה אפקטיבית בת זמננו.
*הסדנה מושתתת על עבודה קבוצתית וכוללת השתתפות בשלושת חלקי הסדנה, מתחילתם ועד סופם.  
הסדנה מיועדת לסגל בכיר חדש. הזמנות לסדנה יישלחו לסגל החייב בסדנה דרך עוזרות/י כ"א בפקולטות.

סדנה למתרגלים

סדנאות בסיס למתרגלים.ות בקורסים פרונטליים

קורסים עדכניים, המותאמים להוראה במאה ה-21 מאופיינים בתרגול תכוף, עקבי וממושב. לכן, תפקיד המתרגל/ת הוא תפקיד קריטי בהשפעתו על איכות הקורס ועל איכות הלמידה של הסטודנטים/ות. מטרת הסדנה היא להכין את המתרגלים/ות לתפקידם/ן תוך התייחסות לאופן שבו נותנים משוב לסטודנטים/ות על עבודתם/ן, בע"פ ו/או בכתב. בסדנה ננתח דילמות מעולמם של מתרגלים/ות, תוך שימוש בסימולציות של מצבים שונים עם סטודנטים/ות ויוצגו דוגמאות רלבנטיות. 

סדנאות בסיס לסגל הבכיר

סדנה בת 3 חלקים להכשרה בהוראה אקדמית. מטרת הסדנה לשכלל מיומנויות רלבנטיות להוראה אפקטיבית בת זמננו.
*הסדנה מושתתת על עבודה קבוצתית וכוללת השתתפות בשלושת חלקי הסדנה, מתחילתם ועד סופם.  
הסדנה מיועדת לסגל בכיר חדש. הזמנות לסדנה יישלחו לסגל החייב בסדנה דרך עוזרות/י כ"א בפקולטות.

לסדנה שלושה חלקים:

חלק א' – מפגש זום קצר– היכרות אישית והצגת ביוגרפיה מדעית להוראה (פורטפוליו להוראה) [שעתיים].

חלק ב' – סדנה א-סינכרונית "סוף מעשה במחשבה תחילה" העוסקת בבניית קורס אקדמי, שתשלימו תוך שבועיים הפעילות כוללת הגשת משימות הנוגעות לקורס שלכם/ן עליהן תקבלו משוב. שימו לב כי תצרכו להגיש את המשימות במועדים ספציפיים ולכן ההתקדמות האישית שלכם/ן בסדנה, לאורך השבועיים בהן תהיה זמינה, היא בגמישות חלקית בלבד.   (כ-6 שעות לכל היותר)

חלק ג' – Microteaching: אימון בהוראה בקבוצות קטנות - [תשובצו למפגש פנים אל פנים, בקבוצה בת 4- 5 משתתפים/ות] בו תציגו קטע הוראה בן 7 דקות מהקורסים שלכם/ן ותקבלו עליו משוב

 

 

תוצרי הלמידה

בעקבות הסדנה:

[1] תיחשפו לביוגרפיה מדעית בתחום ההוראה (פורטפוליו בהוראה) המוגש בקידום, תתחילו למלא אותו ותגבשו על בסיסו יעדים קצרי וארוכי טווח בהתפתחותכם בהוראה.

[2] תעבדו על הקורסים שלכם מתוך גישה ממוקדת לומד, תגדירו תוצרי למידה ותפתחו משימות חדשות לקורס שלכם שישיגו את תוצרי הלמידה.

[3] תדעו להעריך את טיב מבנה הקורס ואת טיב הקורס.  

[4] תשכללו את מיומנויות ההוראה הפרונטלית שלכם; תצביעו על מיומנויות הוראה שונות בשמן ותחדדו את כושר הזיהוי של מיומנויות הוראה שונות.

 

כדאי לדעת עוד

 

בחלק הראשון של הסדנה ניפגש למפגש תאריכי יעד בזום, נכיר את חברי/ות  הקבוצה ואת מהלך הסדנה. תקבלו הודעה נפרדת למפגש הזום.

החלק השני, כולל השלמה עצמית של סדנה מקוונת העוסקת בבניית קורס אקדמי אפקטיבי ומושתתת על חומרים א-סינכרוניים והגשת מטלות. בחלק זה נברר מהו קורס טוב ומהו מבנה טוב של קורס? תגדירו תוצרי למידה לקורס נבחר שלכם ותפתחו משימות קורס ותקבלו על כך משוב ממנחות הסדנה. תוכלו לצפות בסרטונים ולהשלים את משימות הסדנה תוך שבועיים. סך כל זמן הפעילות בחלק זה מוערך כ – 6 שעות וניתן להשלימה בטווח של שבועיים בזמנים שנוחים לכם/ן, תוך שימת לב לתאריכי יעד להגשת המשימות.

בחלק השלישי של הסדנה ניפגש שוב בקבוצות הקטנות. הפגישה תהיה פנים אל פנים [במקרי חירום בזום], ובו כל אחד ואחת מכם יציג/תציג קטע הוראה בן 7 דקות (מאחד הקורסים שלכם) המיועד למפגש סינכרוני (הסטודנטים והמרצה נפגשים בזמן נתון) או סרטון שהכנתם כחומר א-סינכרוני (אין להציג מפגש קטע ממפגש סינכרוני מוקלט).

 

בנוסף, משתתפי/ות הסדנה המעוניינים/ות בכך יוכלו לשלוח את סילבוס הקורס שלהם למנחות הסדנה: מיכל שודל ואפרת פירסט למייל ולקבל משוב אישי בכתב עליו.

הנחיה: מיכל שודל Ph.D michal.schodl@mail.huji.ac.il  
       
                                                             
  רישום ושאלות בדוא"ל: orna.kessler@mail.huji.ac.il 

 

סדנאות בסיס למתרגלים.ות בקורסים פרונטליים

קורסים עדכניים, המותאמים להוראה במאה ה-21 מאופיינים בתרגול תכוף, עקבי וממושב. לכן, תפקיד המתרגל/ת הוא תפקיד קריטי בהשפעתו על איכות הקורס ועל איכות הלמידה של הסטודנטים/ות. מטרת הסדנה היא להכין את המתרגלים/ות לתפקידם/ן תוך התייחסות לאופן שבו נותנים משוב לסטודנטים/ות על עבודתם/ן, בע"פ ו/או בכתב. בסדנה ננתח דילמות מעולמם של מתרגלים/ות, תוך שימוש בסימולציות של מצבים שונים עם סטודנטים/ות ויוצגו דוגמאות רלבנטיות. 

תוצרי הלמידה

כמשתתפים/ות בסדנה:  

  • תשכללו (על בסיס אימון בסימולציות) את יכולתכם/ן לנהל מגוון של מצבים אופייניים לתרגול, כולל למשל, להגיב לפניות ותלונות של סטודנטים/ות או לנהל מצבים במפגש הקבוצתי. 
  • תדעו לתת משוב אפקטיבי בכתב ובעל פה לסטודנטים/ות.

כדאי לדעת עוד

הסדנה ניתנת באופן פרונטלי ומשכה שלוש וחצי שעות | או כסדנת Zoom בת שלוש שעות

מנחה: ד"ר מיכל שודל