הוראה מרחוק מציבה אתגר כפול בכל מה שנוגע למוטיבציה. ראשית, היא דורשת מהסטודנטים/ות מידה רבה של ארגון, משמעת עצמית ויכולות למידה, ושנית, כשהם/ן נתקלים/ות בקושי ולא מצליחים/ות לגייס את המשמעת העצמית הנדרשת, קל הרבה יותר להיעלם וקל לנו כמרצים/ות, לא לראות את זה.
קשיי המוטיבציה של סטודנטים/ות בלמידה מרחוק נובעים בעיקר מן הפגיעה בקהילה החברתית ומן הקושי בוויסות הרגשי הנדרש מול אתגרים לימודיים. פגיעים/ות במיוחד הם הסטודנטים/ות הפחות מיומנים/ות.הללו מרוויחים/ות הרבה מן המסגרת שלימודים בקמפוס מייצרים ומהמסגרת החברתית המאפשרת להם/ן למידה תצפיתית מחברים/ות.
תוצרי למידה
בעקבות השתתפותכם/ן בסדנה תדעו לתאר את הגורמים לקשיי המוטיבציה שיש בלמידה מרחוק וחשוב מכך, תכירו ותתנסו בכלים שנועדו להתמודד עם קשיים אלה ולהעלות את המוטיבציה של הלומדים/ות.
כדאי לדעת עוד
הסדנה מבוססת על למידה תיאורטית והתנסות חווייתית, היא תכלול עבודה מקדימה שלכם/ן, שבה תידרשו לענות על שלוש שאלות בכתב, ועל מפגש זום בן בן 3.5 שעות.
מועד אחרון למשלוח תשובות לשאלות [שתקבלו בהמשך]:
משלוח מענה לשאלות הוא תנאי להשתתפות במפגש.
הנחיה: מיכל שודל Ph.D , מרצה וחברת סגל ביחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית.