check
שיתאמצו מרחוק – על מוטיבציה והתמדה בהוראה מרחוק | היחידה להוראה ולמידה

שיתאמצו מרחוק – על מוטיבציה והתמדה בהוראה מרחוק

Date: 
שנתי סמסטר, רביעי 10:45

הוראה מרחוק מציבה אתגר כפול בכל מה שנוגע למוטיבציה. ראשית, היא דורשת מהסטודנטים/ות מידה רבה של ארגון, משמעת עצמית ויכולות למידה, ושנית, כשהם/ן נתקלים/ות בקושי ולא מצליחים/ות לגייס את המשמעת העצמית הנדרשת, קל הרבה יותר להיעלם וקל לנו כמרצים/ות, לא לראות את זה.

קשיי המוטיבציה של סטודנטים/ות בלמידה מרחוק נובעים בעיקר מן הפגיעה בקהילה החברתית ומן הקושי בוויסות הרגשי הנדרש מול אתגרים לימודיים. פגיעים/ות במיוחד הם הסטודנטים/ות הפחות מיומנים/ות.הללו מרוויחים/ות הרבה מן המסגרת שלימודים בקמפוס מייצרים ומהמסגרת החברתית המאפשרת להם/ן למידה תצפיתית מחברים/ות.

תוצרי למידה


בעקבות השתתפותכם/ן בסדנה תדעו לתאר את הגורמים לקשיי המוטיבציה שיש בלמידה מרחוק וחשוב מכך, תכירו ותתנסו בכלים שנועדו להתמודד עם קשיים אלה ולהעלות את המוטיבציה של הלומדים/ות.

כדאי לדעת עוד

הסדנה מבוססת על למידה תיאורטית והתנסות חווייתית,  היא תכלול עבודה מקדימה שלכם/ן, שבה תידרשו לענות על שלוש שאלות בכתב, ועל מפגש זום בן בן 3.5 שעות.
 

מועד אחרון למשלוח תשובות לשאלות [שתקבלו בהמשך]:

משלוח מענה לשאלות הוא תנאי להשתתפות במפגש.

 

הנחיה: מיכל שודל Ph.D , מרצה וחברת סגל ביחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית.