סדנאות קרובות

לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 

שילוב טכנולוגיות וכלים דיגיטליים להעצמת ההוראה והלמידה

Date: 
שנתי סמסטר, רביעי 08:30

על הסדנה

בשנים האחרונות עלה בהתמדה מספר הסטודנטים/ות המגיעים/ות להרצאות עם טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים וטאבלטים. כלים אלו חוללו שינויים באופן ובסגנון הלמידה אך למרבה הפלא ברוב המקרים לא השפיעו בצורה משמעותית על שיטות ההוראה הפרונטלית הנהוגות מזה שנים. מורים/ות רבים/ות בחרו שלא לרתום את "האורחים" החדשים ללמידה וכלל לא ניסו לשלבם בהוראה הפרונטלית.

היתרונות הפדגוגיים של שימוש בטכנולוגיות בהוראה הם רבים. הטכנולוגיות תורמות ליצירת גיוון בדרכי ההוראה, להגברת הענין והמחויבות ללמידה, לקידום תהליכי ההבנה ורכישת הידע של הלומדים, ולשיפור האינטראקציה בין מרצה לסטודנט/ות ובין הסטודנטים/ות עצמם/ן. בנוסף, שימוש בכלים אלה מאפשר גישה מתמדת למידע ולהתנסות לימודית, ומסייע לתהליך למידה רציף לאורך הסמסטר.
בסדנה זו נציג כלים טכנולוגיים לשילוב במהלך השיעורים וביניהם, תוך שימת דגש על הפעלת שאלונים וסקרים והאופן בו יש להפעילם כך שיתרמו להבניית ידע וישמשו כ"עוזרי הוראה". נלמד להפעיל את הסטודנטים תוך שימוש בסמארטפונים ובמחשבים הניידים הנמצאים ברשותם, באופן המעודד רמות שונות של ידע וחשיבה. במהלך הסדנה נתנסה בשימוש בכלים כגון : Socrative, Answer-garden, Kahoot, Tricider, ParticiPoll, Polleverywhere, To-Be, Mentimeter וכן כלי google שונים (Google forms, Google slides+Q&A).

תוצרי הלמידה

בתום הסדנה תדעו לאסוף מהקהל תשובות לשאלות מסוגים שונים, במהלך הרצאה, ולהציגן בשלל אופנים. וכן תדעו מתי וכיצד כדאי ליישם את מודל "למידת העמיתים" של פרופ' אריק מזור. בנוסף לכך, תדעו גם לנהל את שאלות הלומדים במהלך הרצאה (באמצעים טכנולוגיים) מבלי להפריע למהלכה, ותדעו לייצר דיון פעיל ומעורר חשיבה בפלטפורמה דיגיטלית.

כדאי לדעת עוד

אורך הסדנה כ-4.5 שעות

 

בהנחיית: ד"ר מיכל רמות ומר יוחאי עופרן

לרישום>

שילוב טכ