התאמת רכיבי סילבוס לסמסטר מקוצר

מומלץ להיכנס למערכת הסילבוס ולבצע התאמות:

לעדכן את:
רשימת הנושאים/ תכנית הלימודים
מרכיבי הציון הסופי
דרישות נוכחות

כדאי לפרט:
דרכים להנגשת תכנים, כולל הקלטת שיעורים
שימוש ברכיבים א-סינכרוניים

רכיבי הסילבוס שכדאי לעבור ולבדוק עקב קיצור הקורס: 

תאור הקורס

התאור אמור להיות קצר ולשקף את הנושאים המרכזיים של הקורס, את היקפו ואת גישתו. היות והיקף הקורס צומצם, ייתכן שתאור הקורס צומצם בהתאמה.

מטרות הקורס

זהו חלק מפורט יותר שצריך לחשוב אם המטרות שונו עקב צמצום.

תוצרי למידה

הצהרות המפרטות מה מצופה מהסטודנטים.ות לדעת,להבין ו/או להיות מסוגלים.ות להדגים לאחר השלמת תהליך הלימודים. ייתכן ורשימה זו תצומצם בהתאמה לצמצום הקורס. עוד על תוצרי למידה באתר>

נוכחות

לנוכח היעדרותם הצפויה של סטודנטיות וסטודנטים רבים.ות ממפגשי ההנחיה החיים (עקב מילואים, טיפול בבני משפחה ועוד), כדאי לשקול לוותר על חלק זה בפקטור הציון והמטלות.

שיטת הוראה

צמצום לרוב יבוא לידי ביטוי גם בשינוי שיטות ו/או אופן ההוראה בקורס. דוגמאות: שינוי וצמצום תרגילים ומטלות, צמצום אפשרי בשיעורים מעשיים (מעבדות, תרגילים, סיורים וכיו"ב) 

רשימת נושאים

מבנה ותוכן הקורס, לרבות רשימה מפורטת של נושאי השיעורים בסדר בו הם נלמדים. מן הסתם, חלק נכבד מרשימה זו יצומצם, יש לעדכן תאריכים בהתאם.

רשימת קריאה

לראות איזה חלק מרשימת הקריאה ניתן להעביר מ"קריאת חובה" ל"קריאת רשות" עקב צמצום התכנים.

מרכיבי ציון סופי

אנו ממליצים לשקול דרכי הערכה חלופיות, באופן ייחודי לסמסטר זה. למשל: עבודת גמר, בחינת בית. זה יאפשר לסטודנטיות ולסטודנטים רבים יותר להיבחן ולסיים את הקורס בהצלחה.

בדקו האם נדרש עדכון במתכונת ההערכה המסכמת? 

האם כתוצאה מעדכון ההערכה המסכמת נדרש שינוי כלשהו בתהליך ההוראה?

האם נדרש שינוי בשאלות הבחינה בעקבות השינוי בחומר הלימוד ובמטלות? 

חשוב לעדכן את הסטודנטים.ות/סגל ההוראה/סגל הפקולטה בנוגע לשינוי הנדרש באופן ההוראה. למשל: להקדיש זמן רב יותר לתרגול של נושא מסוים או לסוג שאלות מסוים, שסביר שיופיע בבחינה.

חשוב לוודא שההערכות תואמות את הנושאים שילמדו בקורס ושיש זיקה והלימה בין המטלות לבין אופן ההערכה של הסטודנטים/ות במהלך הקורס ובסיומו. 

לסיוע בנושאי סילבוס>

Adjusting the syllabus