check
פיתוח הוראה רלבנטית - "קורס מעניין אך מנותק מהמציאות" | היחידה להוראה ולמידה

פיתוח הוראה רלבנטית - "קורס מעניין אך מנותק מהמציאות"

Date: 
שנתי סמסטר, שלישי 08:30

באופן פרדוקסלי, למרות העלייה ברלבנטיות של מיומנות אקדמית לעיסוקים נחשקים רבים, סטודנטים/ות רבים/ות מתלוננים/ות על קורסים לא רלבנטיים.  

רמה גבוהה של מיומנות אקדמית נעשית יותר ויותר רלבנטית לתפקידים רבים בעולם העבודה. עובדים רבים יידרשו לתקשר בכתב באנגלית ברמה גבוהה, לדעת לקרא ולנתח נתונים, לערוך חיפושי מידע ,לעבוד עם שותפים/ות מכל העולם,  לפתור בעיות חדשות, שאין להן עדיין פתרונות מוכרים, באופן מבוסס בידע ובעיקר, ללמוד כל הזמן. למרות זאת, סטודנטים/ות רבים/ות סבורים/ות שהתואר שלהם/ן, או חלק גדול ממנו איננו רלבנטי. בעקבות הסדנה נבין קצת יותר טוב, מדוע ומה אפשר לעשות בעניין.

בסדנה נעסוק באלמנטים שהופכים קורס לרלבנטי וללא רלבנטי עבור הסטודנטים/ות, מבחינת חשיבות היכולת שנבנית בקורס לעתיד של הסטודנט/ית. תלמדו במהלך הסדנה על כשלים שהופכים קורס לבלתי רלבנטי, תיחשפו למגוון של דוגמאות כיצד ניתן לתקן כשלים אלה ולשפר הן את הרלבנטיות והן את הרלבנטיות הנתפסת של הקורס שלכם ותתנסו במהלך הסדנה בפיתוח אלמנטים לשיפור הרלבנטיות.  

 בעקבות השתתפותכם/ן בסדנה...

  • תבחינו בין רלוונטיות לבין פרקטיות ותדעו מה מאפיין הוראה רלוונטית.
  • תדעו להבחין בין 3 סוגים של אי-רלבנטיות. אי רלבנטיות נורמלית, אי רלבנטיות בעקבות שינוי בעולם, ואי רלבנטיות הוראתית.
  • תיחשפו למגוון של דוגמאות של כלים מעשיים כדי להפוך את הקורסים ליותר רלבנטיים.
  • תתרגלו שימוש בחלק מן הכלים על הקורסים שלכם ותוכלו לבחור בדרכים שמתאימות לכם.

מנחת הסדנה:  מיכל שודל Ph.D

משך הסדנה:  4.5 שעות במפגש בקמפוס. במידה ולא ייתאפשר מפגש בקמפוס, הסדנה תועבר באמצעות מפגש זום בן 3.5 שעות ויכלול גם משימה מקדימה. הודעה מקדימה תישלח במידת הצורך. 

relevance