כניסה והתחברות
כניסה והתחברות ל Moodle
כיצד מתחברים ל Moodle?
נכנסים לאתר ה Moodle של האוניברסיטה.
שם המשתמש הוא מס' תעודת הזהות, 8 ספרות ללא ספרת הביקורת.
הסיסמה היא הקוד הסודי האוניברסיטאי (קוד המידע האישי, מופיע על תלוש המשכורת).
לא לשכוח ללחוץ על login
שכחתי את הקוד האישי
לסגל ההוראה: הסיסמה היא הקוד האישי האוניברסיטאי היא מופיעה בתלוש המשכורת, חפשו אותה שם.
אם אין לך תלוש אוניברסיטאי, פנה/י למוקד התמיכה בהר הצופים בטלפון 02-5883450.
באפשרותך גם ללחוץ על "שכחת את הסיסמה שלך" וליצור סיסמה חדשה.
סטודנטים/ות ששכחו את הסיסמא יחפשו אותה בפנקס התשלומים או לחלופין יתקשרו ל"חשבונות סטודנטים" בטלפון: 02-5882342
שומעים חופשיים יפנו אל מכון מגיד בטלפון: 3070*
ה Moodle זורק אותי החוצה
אם לחצת על "הפעלת עריכה" אך התוצאה היתה שהוחזרת למסך הראשי של המוודל, כנראה שהדבר קשור להגדרות ה-proxy של המחשב שלך.
מה עליך לעשות?
- הכנס/י להגדרות הרשת של המחשב שלך (Internet Options) ובחלונית Internet Properties בחר/י בלשונית Connections.
- לחצ/י על Lan Settings כעת, האם מופיעה כתובת כלשהי בשדה address - אם התשובה חיובית עליך לבטל את ה-V שבתיבת הסימון.
- כעת התחבר/י לאתר מחדש ונסה/י לבצע את הפעולה המבוקשת.
הצלחת? יופי, רק אל תשכח/י להחזיר את הסימון בסיום עבודתך.
לא הצלחת? ייתכן שהדבר קשור להגדרות הרשת שלך, נסה/י להתחבר לאתר מרשת אחרת.
האם אפשר לגלוש באתר באמצעות סמארטפון?
אתרי הקורסים שמתנהלים במוודל נגישים גם באמצעות סמארטפונים.
תחילה יש להוריד את האפליקציה moodle mobile.
אח"כ יש להזין את כתובת האתר של האוניברסיטה: http://moodle2.cs.huji.ac.il/nu17
ולהכנס באמצעות שם המשתמש/ת והסיסמה הרגילים.
כיצד אפשר למנוע את האפשרות לרישום עצמי?
בשבועיים הראשונים של הסמסטר מתאפשר "רישום עצמי" לכל קורס . וזאת כדי לאפשר גישה לחומרי הקורס גם לאלה שנתקלו בבעיות בהרשמה, וכן כדי לאפשר טעימה מהקורסים לפני החלטה סופית אם להירשם לקורס. רישום זה יבוטל לאחר שבועיים והסטודנט/ית ת/יימחק מאתר הקורס אם לא /תיסדיר את הרשמתו/ה לקורס בדרכים המקובלות.
במקרים נדירים נרצה למנוע את האפשרות לרישום העצמי, גם בשבועיים האלו. איך עושים זאת?
- בבלוק ה'ניהול' של הקורס: הכנסו ל"משתמשים" > "שיטות שיוך לתפקיד".
- בדף שייפתח, לחצו על גלגל השיניים של "שיוך עצמי".
- בדף שייפתח, בשדה "אפשר הרשמות קיימות" בחרו ב-"לא".
כעת, לא יתאפשר רישום עצמי לקורס שלכם.
כיצד ניתן להקצות תפקיד
משתתפי הקורסים מוגדרים/ות בתפקידים הבאים: Teacher או Student או TA (=עוזר/ת הוראה) או Grader (=בודק/ת).
מורה רשאי/ת למנות משתמשים/ות לתפקידים אלו.
כדי לרשום משתמש לקורס שלך:
-
- בבלוק ה'ניהול' לחצו על: משתמשים > שיוך לתפקיד.
- לחצו על כפתור "שיוך משתמשים לתפקיד בקורס" למעלה מימין.
בחלון שייפתח:
-
- בתפריט 'תפקידים והרשאות' - בחרו בתפקיד אותו תרצו להקצות.
- בשדה החיפוש הקלידו שם פרטי או שם משפחה (או שניהם) או כתובת דוא"ל או מס' ת"ז ולחצו על חיפוש.
- לחצו על כפתור 'שיוך לתפקיד' שלצד המשתמש/ת שברצונכם/ן לרשום.
- לחצו על כפתור ה'סיום שיוך משתמשים לתפקיד בקורס'.
- כעת תוכלו לראות את המשתמש/ת שהוספתם ברשימה.
תפקידים נוספים שקיימים במערכת הם : Coordinator, Secretary, Colleague.
משתמש/ת עם אחד התפקידים הללו יכול/ה לצפות בתכני הקורס אך אינו/ה נחשב/ת משתתפ/ת בקורס.
כדי להקצות למשתמש אחד מהתפקידים הללו גשו לבלוק ה'ניהול' ולחצו על 'משתמשים' > 'בעלי תפקידים מיוחדים'.
התפקידים Teacher, Student, TA, Grader, Coordinator, Secretary, Colleague הם תפקידים ראשיים.
משתמש/ת יכול/ה להיות בעל/ת תפקיד ראשי אחד בלבד.
עם זאת, משתמש/ת עם תפקיד ראשי יכול/ה להיות גם בעל תפקיד/ים משני/ים.
התפקידים המשניים הקיימים הם: Editor; X-ray eyes; Restricted; and Very restricted.
כדי להקצות אחד התפקידים הללו למשתמש/ת רשומ/ה לחצו על אייקון הדמות+ שבעמודה 'תפקידים' ובחר את התפקיד הרצוי.
** ניתן לחפש משתמשים/ות בעברית או באנגלית.
** מס' תעודת זהות יכלול 8 או 9 ספרות.
** משתמשים שאינם רשומים ומעולם לא השתמשו ב-Moodle, יאותרו רק לפי כתובת דוא"ל מלאה או מס' ת"ז.