עבודת יחיד/דיון בקבוצה קטנה/דיון במליאה Think Pair Share

 

דיבור על החומר הנלמד בכיתה הוא חלק משמעותי בלמידה ומהווה דרך טובה לעיבוד מידע חדש.

שיטת למידה פעילה בכיתה המחולקת ל 3 שלבים:

Think,  המורה מציג.ה בעיה, לסטודנטים.ות מספר דקות לחשיבה וכתיבת רעיונות לפתרון.

Pair, בשלב הזה יש סיעור מוחות וחלוקה של הרעיונות בין סטודנטים.ות. שלב זה מאפשר למורה להסתובב בכיתה, להקשיב לדברים הנאמרים, ולהבין האם קיימת הבנה של הנושא הנלמד.
שלב זה יעיל במיוחד לביישנים.ות או עבור אלה שאינם.ן בטוחים.ות בתשובותיהם.ן.

 Share, השלב בו נציג.ה מכל קבוצה מתבקשים לשתף את כל הכיתה במחשבות המשותפות שעלו בשלב הקודם.

 

האסטרטגיה נועדה להשיג מספר מטרות חשובות:
 *העשרת חווית הלמידה על ידי הגברת המעורבות והעניין בשיעור.
*שינוי טבעו של השיעור הפרונטלי כך שיותר סטודנטים.ות יהיו מעורבים.ות בו באופן אקטיבי.
*מתן אפשרות למורה להבין מה התלמיד.ה חושב.ת, מה היא מבינ.ה ולעודד סביבת למידה שיתופית.

 

הפעילות כוללת עבודה של סטודנטים.ות לבד על שאלה מסוימת, עיבוד בעבודה זוגית/קבוצתית והצגה ודיון בכיתה. פעילות שעובדת טוב עם שאלות מורכבות. הדיון הקבוצתי הוא קריטי כי הוא מאפשר עיבוד והצגה בעל פה של תהליך החשיבה.

יכולה לעבוד בכיתות קטנות, בינונית וגדולות 

1. הציגו לסטודנטים שאלה, בעייה או נושא שדורש מחשבה (במצגת או בכתב).

2. סטודנטים צריכים לחשוב על השאלה בעצמם 1-2 דקות.

3. חלוקה לזוגות או שלישיות (יש לשים לב לשלב הזה, ולהבחין בין חלוקה של הסטודנטים בעצמם לבין אקטיביות של מרצה בחלוקה שמטרתה יצירת קשרים בין מי שלא יושבים אחד ליד השני ולא מכירים).

4. דיון על המחשבות/מסקנות, עיבוד הסכמות/אי הסכמות 3 דקות.

5. דיון קבוצתי והצגה מכל הזוגות או חלקם את הממצאים והמסקנות שלהם.

הפעילות הזו יכולה לעבוד גם עם עזרים דיגיטליים כמו טכניקות סקר, תוכנות עבודה שיתופית (פאדלט, גוגל סליידז, וכו). 
 

 

גודל כיתה   גודל כיתה: קטנה, בינונית וגדולה

זמן בכיתה   זמן בכיתה: 1- 10 דקות

מתאים לשימוש   מתאים לשימוש:  בכל תחומי הידע: מדעי הרוח והחברה, מדעים ניסויים, מדעי הרפואה