check
תפקיד המתרגלים/ות בזמן לחימה | היחידה להוראה ולמידה

תפקיד המתרגלים/ות בזמן לחימה

בשגרה, המתרגלים והמתרגלות אחראים לשני היבטים מרכזיים בהוראה:
-תרגול, תיווך, והסבר החומר לסטודנטים.ות 
-ובדיקה והערכה של עבודות ומבחנים.

בצל המלחמה, למתרגלים.ות יש תפקיד מרכזי נוסף – סיוע לסטודנטים לסטודנטיות שנעדרים.ות מהשיעורים מסיבות שונות בהשלמת החומר ובהגשת המשימות הנדרשות בקורס. הכנה מראש של המתרגלים.ות יכולה לסייע במשימה זו.

אנחנו ממליצים ליצור קשר עם הסטודנטים.ות בתחילת הסמסטר, או לפני כן. אפשר ליצור קשר באמצעות מייל אישי, הודעה בוואצאפ או סרטון מוקלט.

הפנייה יכולה להיות מורכבת ממספר מוקדים:

 

1. אמפטיה
 

מומלץ להתחיל את הפנייה בהבעת אמפתיה ותמיכה ולהפגין זמינות ונכונות לעזור. "אנחנו עוברים תקופה קשה, אני כאן בשבילכם כדי לסייע לכם להשלים את החומר ולהצליח בקורס."
 

דרכי תקשורת
 

ציון דרכי הפנייה המומלצות. "ניתן לפנות אליי דרך... אני זמינ/ה בשעות...".
 

מדיניות הגשות והקלות
 

כמו כן, במידה והתגבשה מדיניות בנוגע לדחיית הגשות, הקלות דרכי סיוע וכדו' – מומלץ לומר זאת במפורש לסטודנטים.ות.
 

השלמה א-סינכרונית, תרגול ועבודה מרחוק
 

מומלץ להכין עבור הסטודנטים חומרים להשלמה כגון הקלטות, מצגות וחומרי קריאה רלוונטיים באופן א-סינכרוני ולהעלות למודל. כדאי לציין אילו חומרים לעבודה מרחוק קיימים. במידה ונערכים תרגולים בזום או בכיתה, מומלץ להקליט אותם כדי שסטודנטים שנעדרים יוכלו לצפות בהם בהמשך.
 

 

בנוסף, כל תרגול במצגות יכול וצריך להעלות את התכנים. נדגיש, לא מדובר על הקלטה של התרגול עצמו במהלך השיעור כמו שעשינו בתקופת הקורונה (פרקטיקה שיש לה תועלת מוגבלת—בעיקר בחזרה על החומר הנלמד) אלא בהקלטה מראש של המצגת כאמצעי ללימוד ראשוני.

 

הסיבה לכך היא שרבים מהסטודנטים.ות צפויים.ות להיעדר מן השיעורים עקב שירות מילואים או בשל מצוקות אחרות הקשורות למלחמה. לכן בשנה"ל תשפ"ד ובעיקר בסמסטר א', האוניברסיטה שמה לה למטרה לסייע לסטודנטים.ות ככל שניתן בהשלמת השיעורים.

 

האוניברסיטה הפיקה קורס קצר (כ- 45 דק) אשר מציע דרך מקצועית ופשוטה יחסית להנגיש את תכני הקורס בצורה יעילה ע"י שימוש במצגות PowerPoint, שרבים מאיתנו ממילא משתמשים בהם, והפיכתן לסרטונים שמאפשרים למידה אפקטיבית. רצ"ב קישור לאתר הסדנה ולסרטון המסביר את מטרותיה. חשוב מאוד שתרשמו לסדנה, היא תסייע לכם הרבה גם באתגר שניצב בפנינו כמורים השנה וגם בלהבין איך לבנות כל מצגת שתרצו להציג בפלטפורמה דיגיטלית בעתיד.

 

*בעוד שחשוב שכמה שיותר מצגות יוקלטו לסטודנטיות וסטודנטים, רצוי שכל נושא-תרגול יוקלט רק פעם אחת ויהיה זמין לכל תלמידי.ות הקורס (ולא רק לקבוצת תרגול אחת). אי לכך, כדאי לתאם את העבודה בין צוות המתרגלים.ות.