כיצד להעלות לדיון בשיעור סוגיות פוליטיות וחברתיות שנויות במחלוקת? האם זה 'מסוכן מדי'?
מה עושים כאשר ויכוח מתלהט ויוצא מכלל שליטה? האם יש נושאים שלא לגיטימי לדון בהם?
מהם הכללים שיאפשרו לשמור על שיח הוגן וסובלני ויגנו על המרצה כמו גם על הסטודנטים מפני תחושות של עלבון, כעס ותסכול?
שאלות אלו הפכו רלוונטיות מתמיד בשנים האחרונות, כאשר חופש הביטוי במדינה בכלל ובתחומי האקדמיה בפרט נתון בעצמו במחלוקת,
ועל רקע הצעת 'הקוד האתי' של שר החינוך.
מטרתה של סדנה זו להציב מטרות לימודיות וחינוכיות ולספק כלים למרצים אשר מעוניינים לנהל בכיתותיהם דיונים על סוגיות שנויות במחלוקת אך גם 'לחזור הביתה בשלום'.
ננתח מקרים ודוגמאות (כולל של המשתתפים) וננסה ללמוד מכך כללי 'עשה ואל תעשה'. נסתייע במחקר הקיים בעולם ובארץ בנושא של הוראת סוגיות שנויות במחלוקת (Controversial issues), המספק מסגרת רעיונית ואנליטית, לצד חקר של פרקטיקות שונות.