חזקים/ות וחלשים/ות – איך ללמד בקבוצות שאינן אחידות

מרצה: 
ד"ר מיכל שודל

 

נסה/י להיזכר בך כסטודנט/ית שנכנס/ת בפעם הראשונה לקורס חדש, בתחילת הסמסטר. כמה זמן לקח לך להחליט האם המרצה טוב? האם יהיה מעניין? אם את/ה כמו מרבית האנשים, גיבשת דעה די במהירות.  אמנם לעיתים שינית את דעתך במשך הזמן, אך במרבית המקרים, דקות הפתיחה סיפקו לך מידע עשיר, מעשי ורגשי, על הצפוי והשפיעו על התייחסותך והתגייסותך.

היצירה הזו, של ציפיות חיוביות ורתימה למאמץ, תוך דקות ספורות, מדגימה מיומנות בניהול מוצלח של החוזה הפסיכולוגי. גם אם את/ה יודע/ת שאת/ה עושה זאת בהצלחה שנים רבות, יתכן שהיית רוצה להגדיל את מעגל הנרתמים ויתכן שהיית רוצה לשים את האצבע – מה בדיוק עובד כאן? הסדנה נועדה לשכלל מיומנויות בניהול אפקטיבי של החוזה הפסיכולוגי והיא מוצעת בשבוע שלפני פתיחת שנת הלימודים (ו/או סמסטר ב').
ללמד בקב שאינן אחידות