הערכת עמיתים Peer assessment

 

אסטרטגיה שבה לומדים מתבקשים להעריך זה את עבודתו של זה.
הערכת עמיתים יכולה להתמקד בהערכת תוצרי משימה ספציפית  או בהערכת תרומתו של כל אחד מן החברים ללמידה השיתופית. בפועל היא נעשית כדי לחסוך זמן מורה ולשפר את הבנת החומר על ידי התלמידים כמו גם את הכישורים שלהם.

בהערכת עמיתים התלמידים מסוגלים לראות את הטעויות בחשיבתם ולמנוע בעיות במשימות עתידיות. ההזדמנות לדון על עבודות עמיתיהם ולהעריכם מסייעת להם להבין טוב יותר את הדרכים השונות לפתרון אותה בעיה, את נקודות החוזק והחולשה שלהם לאחר שסיימו את המשימות.
הערכת עמיתים מקדמת את הסטודנטים והיא עשויה לפתח חשיבה הסתעפותית בזה שהיא מאפשרת לתלמיד להיחשף למגוון פתרונות. חשיפה לפתרונות שונים הן מצד העבודות שהוא בודק והן מצד המעריכים שחושבים יחד איתו.

בהערכת עמיתים הסטודנטים יכולים להתבונן בהערכה במבט שונה. מטרתה נתפסת כקבלת מידע רב ערך על הידע והמיומנויות של הלומדים לצורך שיפור הלמידה ושיפור ההוראה.

גם בהיבט מורה: ניתן לראות את תרומתה של הערכת עמיתים, כמו: תמיכה בהערכת עבודות, מניעת חילוקי דעות בדבר איכות העבודה, מידע רב ערך על הידע והמיומנויות של הסטודנטים, לצורך שיפור ההוראה.
הערכת עמיתים מאפשרת לסטודנטים.ות להגיש עבודה ולהקצות עבודה של אחרים.ות לסקירה והערכה בהתבסס על סט קריטריונים שסופקו על ידי המרצה.

 

הערכת עמיתים מאפשרת למרצה להציג משימה או מטלה הדורשת איסוף, ביקורת והערכה של עבודת הסטודנטים.ות.