ניהול פרויקטים

 

 

ניהול 

 

הכנת תקציב הקורס ליצירת אופטימיזציה של המשאבים

פיתוח לוח זמנים תוך התחשבות באילוצי השותפים השונים

ניהול שוטף של תהליך הפיתוח תוך שמירה על תקציב ולוח זמנים

תאום של כל גורמי ההפקה בשלבי הפיתוח השונים של הקורס

מעקב ביצוע

אישורי ביצוע מול הגורם המשלם (באחריות יוסי)

ניהול האיכות - הקפדה על בקרת איכות של רכיבי הקורס: וידאו, סביבת הלמידה, תרגומים וכו' (באחריות משותפת עם יוסי)

תהליך עבודה

שלב ראשון- סידור התוכן או "עיצוב דידקטי

 

אפיון רכיבי הקורס הקיים או המתוכנן

סקירת ספרות, חיפוש פתרונות קיימים או מוצעים לתחום הדעת

ניתוח צרכים ודרישות של כל המעורבים בקורס: מרצים, סטודנטים, משאבים לימודיים, לוחות זמנים וכו

 

שלב שני- פיצוח תוכן הקורס

 

תכנון הצעה למבנה-על של הקורס המתוכנן שתאפשר, ככל האפשר, למידה פעילה משמעותית לסטודנט

התאמת ההצעה לאפיון הצרכים והדרישות, הטכנולוגיה שנבחרה והמשאבים שיעמדו לצורך הפיתוח

אפיון רכיבי המדיה השונים והיקף השימוש בהם

עבודה עם צוות הקורס לפיתוח המבנה לתוכנית מפורטת, עד לאפיון פריט הלמידה הבודד והתאמתו לסביבה הטכנולוגית

פיתוח פריטי הלמידה, בדרך כלל עם עוזר ההוראה, לפעילויות המוגדרות

ליווי של צוות הקורס בפיתוח הפעילויות

תזמון עומסים, הן של הלומדים והן של צוות הקורס כדי להתאים ככל האפשר את היקף הלמידה וההוראה לעומסים שהוגדרו מראש

 

שלב שלישי- עיצוב ובימוי וידאו= הפקה

 

ניתוח תוכן הקורס אותו הוחלט ללמד באמצעות רכיבי וידאו שונים

חלוקת רכיבי ההוראה לסוגי הפריטים (הרצאות וידאו, הדגמות או המחשות, ראיונות, שימוש משני במקורות קיימים וכו')

עבודה עם צוות הקורס על אופי ההוראה בוידאו

תכנון השפה הגרפית יחד עם המעצב הגרפי (באחריות משותפת עם לילך)

תכנון מהלך ההרצאה תוך התחשבות בעיצוב ובמדיה שתלווה אותה

הדרכה לעמידה לפני מצלמה (גם הצלם יכול לעשות זאת)

בקרה על מאפייני ההוראה שעליהם הוחלט במהלך הצילום

בקרת איכות הצילום וההקלטה (גם הצלם והעורכים יכולים לעשות זאת)

 

שלב רביעי- הקמת הקורס באתר

 

אפיון טכנו פדגוגי הנגזר מאפיון הקורס

איתור ויצירת פתרונות פעילויות שאין להן מענה ב LMS

התאמת מבנה התוכן והפעילות למנעד היכולות של סביבת הלמידה

התאמה, במידת האפשר, של רכיבים בסביבת הלמידה לצרכי ההוראה בקורס

הקמת הקורס ב LMS

בהתאם למאפייני הקורס ויצירת הפעילויות העיקריות עבור צוות הקורס

עבודה שוטפת עם עוזר ההוראה – הדרכה לשימוש ב LMS,

איתור פתרונות, סיוע ביצירת תוכן הפעילויות עזרה

טכנית וטכנולוגית עבודה מול גורמים טכניים במוסד על בעיות שעולות במהלך הפיתוח

 

דוגמאות:

דוגמאות