עקב קיצור הסמסטר יהיה צורך בצמצום התכנים הנלמדים ולכן רצוי:
-
לתעדף:
לעבור על תכני הקורס ולבחון האם ישנם תכנים שניתן להשמיטם או לקצרם. להבחין בין עיקר וטפל. שאלו עצמכם.ן מהו החלק העיקרי ועל אילו חלקים אפשר לוותר.
איך נתעדף?
- רשמו לפניכם/ן את כל נושאי הקורס
-
לגבי כל נושא - דרגו את חשיבותו בחלוקה לשלוש קטגוריות:
חובה- נושאים הכרחיים שהקורס לא יכול להתקיים בלעדיהם ואלה אבני היסוד
חשוב- נושאים בעלי תרומה משמעותית
פחות חשוב- נושאים נוספים שאפשר לוותר עליהם
- רשמו את כל נושאי הקורס
- לגבי כל נושא - דרגו את חשיבותו באמצעות 3 הקטגוריות לעיל (חובה/חשוב/פחות חשוב).
- השמיטו נושאים שדירגתם/ן כ"פחות חשוב".
-
הרשימה עדיין ארוכה? עברו על הנושאים שדירגתם/ן "חשוב", ובחרו מתוכם את הנושאים שבכל זאת אפשר לוותר עליהם.
-
נקודות למחשבה:
- מהן המטרות המרכזיות של הקורס?
- מהם הנושאים שישמשו את הסטודנטים.ות בהמשך התואר?
- האם התוכן נלמד בקורסים אחרים ואפשר לוותר על חזרתיות?
- האם ניתן יהיה לפצות על חוסרים בקורסים עתידיים?
-
לבדוק אילו תכנים הכרחיים להוראה בכיתה על ידיכם, ואילו ניתנים ללימוד ותרגול עצמי.
חשוב לבצע לאחר צמצום התכנים:
- לעדכן את הסילבוס : לסיוע נוסף באתר | לסיוע נוסף, ניתן לפנות לאורנה קסלר או לרפרנטים בפקולטות השונות.
- התאימו את הפעילות ואת מדיניות הציון בקורס למצב החדש.
- התאימו (בשיתוף עם צוות טכנולוגיה ביה"ל) את אתר המודל של הקורס—כך שהתכנים יהיו נגישים באופן שקל לעקוב אחריו גם במציאות לימודים מקוטעת.
- וודאו כי הסטודנטים.ות וגורמים שונים בפקולטה (עוזרי הוראה, מזכירות חוג וכיו"ב) מעודכנים לגבי השינויים.