check
מיקוד תכני הקורס | היחידה להוראה ולמידה

מיקוד תכני הקורס

 

עקב קיצור הסמסטר יהיה צורך בצמצום התכנים הנלמדים ולכן רצוי:

  • לתעדף:
    לעבור על תכני הקורס ולבחון האם ישנם תכנים שניתן להשמיטם או לקצרם. להבחין בין עיקר וטפל. שאלו עצמכם.ן מהו החלק העיקרי ועל אילו חלקים אפשר לוותר.

    איך נתעדף?
     
  • רשמו לפניכם/ן את כל נושאי הקורס
  • לגבי כל נושא - דרגו את חשיבותו בחלוקה לשלוש קטגוריות:

    חובה- נושאים הכרחיים שהקורס לא יכול להתקיים בלעדיהם ואלה אבני היסוד
    חשוב- נושאים בעלי תרומה משמעותית
    פחות חשוב- נושאים נוספים שאפשר לוותר עליהם

     
  • רשמו את כל נושאי הקורס
  • לגבי כל נושא - דרגו את חשיבותו באמצעות 3 הקטגוריות לעיל (חובה/חשוב/פחות חשוב).
  • השמיטו נושאים שדירגתם/ן כ"פחות חשוב". 
  • הרשימה עדיין ארוכה? עברו על הנושאים שדירגתם/ן "חשוב", ובחרו מתוכם את הנושאים שבכל זאת אפשר לוותר עליהם.
     
  • נקודות למחשבה:

  • מהן המטרות המרכזיות של הקורס?
  • מהם הנושאים שישמשו את הסטודנטים.ות בהמשך התואר? 
  • האם התוכן נלמד בקורסים אחרים ואפשר לוותר על חזרתיות?
  • האם ניתן יהיה לפצות על חוסרים בקורסים עתידיים?

 

  • לבדוק אילו תכנים הכרחיים להוראה בכיתה על ידיכם, ואילו ניתנים ללימוד ותרגול עצמי.

    חשוב לבצע לאחר צמצום התכנים:
     
  • לעדכן את הסילבוס : לסיוע נוסף באתר | לסיוע נוסף, ניתן לפנות לאורנה קסלר או לרפרנטים בפקולטות השונות.
  • התאימו את הפעילות ואת מדיניות הציון בקורס למצב החדש.
  • התאימו (בשיתוף עם צוות טכנולוגיה ביה"ל) את אתר המודל של הקורס—כך שהתכנים יהיו נגישים באופן שקל לעקוב אחריו גם במציאות לימודים מקוטעת.
  • וודאו כי הסטודנטים.ות וגורמים שונים בפקולטה (עוזרי הוראה, מזכירות חוג וכיו"ב) מעודכנים לגבי השינויים.