הכיתה ההפוכה כשמה כן היא, הסטודנטים.ות צופים.ות בביתם בקטעי וידאו, קוראים או עושים הכנה מוקדמת לשיעור בבית.
גודל כיתה: קטנה, בינונית וגדולה
זמן בכיתה: 10+ דקות (כולל עבודה מחוץ לכיתה)
מתאים לשימוש: בכל תחומי הידע: מדעי הרוח והחברה, מדעים ניסויים, מדעי הרפואה
בכיתה עצמה, השיעורים מוקדשים לדיונים בנושא, לתרגול או לפרויקטים. המרצה משמש.ת יועצ.ת ומנחה למידה .הרעיון של המודל אינו חדש, אך הקידמה הטכנולוגית מאפשרת ליבא את המודל גם לקורסים בהם העברת הידע העיקרית מתבצעת בשיעור פרונטלי. ניתן לשלוח שלל פעילויות מקדימות.
הקניית הידע קורית מחוץ לכיתה, ובכיתה עצמה הסטודנטים מעבדים, מנתחים, מעלים בעיות ורפקלציה על תהליך הלמידה במסגרת של דיון כיתתי ובקבוצות. ניתן להיעזר במאמרים, סרטונים, ובמסגרת של למידה א-סינכרונית ובה הקניית הידע קורית מחוץ לכיתה ואילו בכיתה עצמה המרצה מתמקדת בהקניית מיומנויות כגון: דיון בעל פה, הסקת מסקנות, פתרון בעיות, רפלקציה ועבודת צוות. ניתן לחשב במסגרת של הערכה מעצבת. מתאים לשימוש בכיתות קטנות, בינוניות וגדולות בכל תחומי הידע.
יתרונות פדגוגיים:
מרצים יכולים להקדיש זמן רב יותר לעבודה ישירה עם הסטודנטים.ות ופחות להרצאה פרונטלית מונוטונית. יוצר גיוון ועניין.
מעבר מלמידה סבילה ללמידה פעילה, מה שהוכח שמסייע במוטיבציה ותורם להבנה טובה יותר של החומר הנלמד.
חיסרון:
סטודנטים.ות עשויים לא להתכונן כהלכה לשיעור ואז זה מפספס את המטרה, אך יש דרכים למנוע את זה, וברגע שסוג למידה זה מוטמע, אפשר לתת ציון על פעילות מקוונת בבית.