סדנאות קרובות

לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 

כיצד ללמד בעידן הניו-מדיה? - על פדגוגיה וטכנולוגיה

Date: 
שנתי סמסטר, רביעי 10:30

על הסדנה

הוראה פעילה מוגדרת כפעילות לימודית הגורמת ללומדים להיות מעורבים בחומר הנלמד ע"י קריאה, כתיבה, דיון ופתרון בעיות. הוראה פעילה מסייעת להתמודד עם משימות הדורשות חשיבה גבוהה כגון אנליזה, סינתזה והערכה.
הוראה פעילה נגזרת משתי הנחות יסוד:
למידה מטבעה היא תהליך אקטיבי
אנשים שונים לומדים בדרכים שונות
מחקרים רבים הראו את החשיבות של הוראה ולמידה פעילה אולם עדיין שיטת הלימוד הנפוצה ביותר באקדמיה היא ההרצאה.  הוראה פעילה מאפשרת לסטודנט/ית להיות מעורב/ת בתהליך הלמידה, להטמיע את החומר במהלך השיעור ולא רק לפני מבחן, ויוצרת עניין בתכני הקורס.  כמו כן, היא משפרת את יכולת הלמידה, מפתחת יכולות של חשיבה ביקורתית, עוזרת בזיהוי ופתרון בעיות ומאפשרת אינטראקציה בין המרצה לסטודנט/ית ובין הסטודנטים/ות לבין עצמם/ן.

תוצרי הלמידה

בסדנה זו תתנסו במגוון שיטות הוראה חדשניות ליצירת הוראה פעילה בכיתות קטנות וגדולות: למידת עמיתים, דיונים, שימוש בטכנולוגיות שונות בשיעור ותכנון נכון של מערך השיעור.  בסופה תדעו כיצד לשלב את כל האלמנטים הנ"ל במערך הכללי של הקורסים ובשיעור עצמו.

כדאי לדעת עוד

*לסדנה זו רצוי להגיע עם טלפונים חכמים ואמצעי כתיבה.

 

מנחה: ד"ר מיכל רמות

אתגר ההוראה הפעילה