check
כן או לא בבית ספרנו? : דיונים בסוגיות שנויות במחלוקת בקורסים אקדמיים | היחידה להוראה ולמידה

כן או לא בבית ספרנו? : דיונים בסוגיות שנויות במחלוקת בקורסים אקדמיים

תאריך: 
ד', 06/03/201910:00-14:00
מיקום: 
קמפוס הר הצופים, ביה"ס לחינוך, קומה 3, חדר 303
מרצה: 
מנחה הסדנא: ד"ר אדר כהן, מנהל המחלקה ללימודי הוראה, בית הספר לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס

כיצד להעלות לדיון בשיעור סוגיות פוליטיות וחברתיות שנויות במחלוקת? האם זה 'מסוכן מדי'?
מה עושים כאשר ויכוח מתלהט ויוצא מכלל שליטה? האם יש נושאים שלא לגיטימי לדון בהם?
מהם הכללים שיאפשרו לשמור על שיח הוגן וסובלני ויגנו על המרצה כמו גם על הסטודנטים מפני תחושות של עלבון, כעס ותסכול?
שאלות אלו הפכו רלוונטיות מתמיד בשנים האחרונות, כאשר חופש הביטוי במדינה בכלל ובתחומי האקדמיה בפרט נתון בעצמו במחלוקת,
ועל רקע הצעת 'הקוד האתי' של שר החינוך. 

מטרתה של סדנה זו להציב מטרות לימודיות וחינוכיות ולספק כלים למרצים אשר מעוניינים לנהל בכיתותיהם דיונים על סוגיות שנויות במחלוקת אך גם 'לחזור הביתה בשלום'.
ננתח מקרים ודוגמאות (כולל של המשתתפים) וננסה ללמוד מכך כללי 'עשה ואל תעשה'. נסתייע במחקר הקיים בעולם ובארץ בנושא של הוראת סוגיות שנויות במחלוקת (Controversial issues), המספק מסגרת רעיונית ואנליטית, לצד חקר של פרקטיקות שונות. 

<להרשמה                                                                                                                                           

controversial_issues.jpg