check
סדנאות מקוונות | היחידה להוראה ולמידה

לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 

סדנאות מקוונות

"הוראה מהסרטים" – פיתוח סרטונים ללמידה א-סינכרונית ושילובם בקורס אקדמי

חושבות על פיתוח חומרי למידה א-סינכרוני לשילוב בקורס שלכן?  מחפשים אלטרנטיבה להרצאות זום מוקלטות? מה צריך לדעת בשביל להכין הרצאות וידאו טובות בהפקה ביתית?

אנו רוצות להזמין אותך לסדנה שבה תלמד/י איך להכין סרטון לימודי טוב בהפקה ביתית. במהלך הסדנה תכין/י סרטון שגם נראה טוב וגם מותאם ללמידה מרחוק ותציגו אותו  בתום הסדנה.
בסדנה נלמד:

על מוטיבציה בעידן של הקלטות מפגשים If you can’t beat them – Join them

בכל מחקר שנעשה על סטודנטים/ות בתקופת הקורונה, הם/ן דיווחו על ירידה חדה במוטיבציה שנבעה, בין היתר, מהפגיעה בהיבטים החברתיים של חיי הקמפוס
ולמרות זאת, רבים אינם ממהרים לחזור לכתות. מציאות של זמינות הקלטות של מפגשים, שככל הנראה תישאר איתנו, מציבה בפנינו אתגרים חדשים של שמירה על מתח למידה ומעורבות של סטודנטים/ות במהלך הקורס.

קרא עוד

הסדנה תעסוק בדרכים ליצירת מוטיבציה בעידן של הקלטות מפגשים. אני טוענת כי בעוד שמלחמה על הנוכחות הפיזית של כל הסטודנטים היא קרב אבוד מראש, ניתן לעשות הרבה כדי להגביר את הנוכחות המנטלית שלהם בקורס, באמצעות מערך משימות נכון, ופיתוח מיומנות רתימה והכוונת למידה. בסדנה נתאמן במיומנויות האלה ויוצגו דוגמאות ונתונים.

הסדנה תתקיים בזום ומשכה 3.5 שעות. לינק יישלח לנרשמים/ות לפני הסדנה.

בעקבות הסדנה

  • תבחינו בין מה שנוכל לשנות או להשפיע עליו למה שאי אפשר לשנות וכדי להסתגל אליו.
  • באמצעות תרגול וחשיפה לדוגמאות תדעו ליישם ארבע דרכים פרקטיות להשפעה על המוטיבציה של הלומדים בעידן של הקלטות מפגשים.
  • תיחשפו לטכניקות להגברת הקשב במפגש זום ובתום המפגש תוכלו למנות את הטכניקות.

מועד הסדנה:  

פורמט הסדנה:  בזום, בין השעות 9:00 – 12:30  

מנחת הסדנה: ד"ר מיכל שודל

להרשמה>

 

קראו פחות

יותר מזום לדוברי/ות אנגלית Beyond Zoom

With the outbreak of the corona crisis, we have all adopted emergency instruction via Zoom but instruction via zoom is not the only way to teach remotely nor is it the most effective way, in most cases. What are the alternatives to Zoom and what are the principles for building a good remote learning course? What problems and difficulties are inherent in remote learning and how can they be addressed?

קרא עוד

In the workshop ‘Beyond Zoom’ we will aim at answering some of these questions, clarify the pedagogical principles of remote learning, and present practical examples of tools that can be integrated into your courses.

The workshop is built asynchronously (pre-recorded lectures and accompanying assignments) and self-paced between the designated dates. During this time period, we hope to give an opportunity to describe issues that you have encountered and to discuss solutions with us and with your colleagues.

Additional Information:

Workshop facilitator: Dr. Michal Schodl

Beyond Zoom

קראו פחות

שיתאמצו מרחוק – על מוטיבציה והתמדה בהוראה מרחוק

הוראה מרחוק מציבה אתגר כפול בכל מה שנוגע למוטיבציה. ראשית, היא דורשת מהסטודנטים/ות מידה רבה של ארגון, משמעת עצמית ויכולות למידה, ושנית, כשהם/ן נתקלים/ות בקושי ולא מצליחים/ות לגייס את המשמעת העצמית הנדרשת, קל הרבה יותר להיעלם וקל לנו כמרצים/ות, לא לראות את זה.

קשיי המוטיבציה של סטודנטים/ות בלמידה מרחוק נובעים בעיקר מן הפגיעה בקהילה החברתית ומן הקושי בוויסות הרגשי הנדרש מול אתגרים לימודיים. פגיעים/ות במיוחד הם הסטודנטים/ות הפחות מיומנים/ות.הללו מרוויחים/ות הרבה מן המסגרת שלימודים בקמפוס מייצרים ומהמסגרת החברתית המאפשרת להם/ן למידה תצפיתית מחברים/ות.

קרא עוד

תוצרי למידה


בעקבות השתתפותכם/ן בסדנה תדעו לתאר את הגורמים לקשיי המוטיבציה שיש בלמידה מרחוק וחשוב מכך, תכירו ותתנסו בכלים שנועדו להתמודד עם קשיים אלה ולהעלות את המוטיבציה של הלומדים/ות.

כדאי לדעת עוד

הסדנה מבוססת על למידה תיאורטית והתנסות חווייתית,  היא תכלול עבודה מקדימה שלכם/ן, שבה תידרשו לענות על שלוש שאלות בכתב, ועל מפגש זום בן בן 3.5 שעות.
 

מועד אחרון למשלוח תשובות לשאלות [שתקבלו בהמשך]:

משלוח מענה לשאלות הוא תנאי להשתתפות במפגש.

 

הנחיה: מיכל שודל Ph.D , מרצה וחברת סגל ביחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית.

 

 

 

קראו פחות