סדנאות מקוונות

לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 
 

יותר מ-Zoom  : הוראה אפקטיבית מרחוק


עם פרוץ משבר הקורונה עברנו כולנו להוראת חירום בזום אך הוראה בזום איננה הדרך היחידה להוראה מרחוק וגם איננה הדרך האפקטיבית ביותר במרבית המקרים.

מהן האלטרנטיבות להוראה מרחוק ומהם העקרונות לבניית קורס טוב בהוראה מרחוק?  אילו בעיות וקשיים מובנים בהוראה מרחוק וכיצד ניתן להתמודד איתם?
בסדנה יותר מ Zoom  ננסה לענות על כמה מהשאלות האלה, נבהיר את העקרונות הפדגוגיים של הוראה מרחוק ונציג דוגמאות מעשיות לכלים שניתן לשלב בהוראה מרחוק. 

הערכה מעצבת למידה

הערכה מעצבת נועדה להתוות ולעצב את תהליך הלמידה מתחילתו ועד להשגת מטרות הקורס שהגדרנו, בשונה מהערכה מסכמת
שנועדה לבדוק ולהעריך האם המטרות הושגו בסופו של דבר.

המפגש יתמקד במספר היבטים של הערכה מעצבת:
 

למה מומלץ? בחלק הראשון נדגיש את היתרונות של הערכה מעצבת בשיפור איכות הלמידה, שיפור האינטראקציה המשמעותית בין הלומדים/ות למרצים/ות ובין הלומדים/ות לבין עצמם/ן סביב חומרי הלימוד, שיפור יכולות הלמידה, והמוטיבציה של הלומדים/ות.

התאמת אתר הקורס להוראה מקוונת

אחרי שהתוועדנו למשמעויות של הוראה מרחוק ולשינויים שהיא מכתיבה לקורס שלנו ולדרכי ההוראה שלנו, השלב הבא הוא ליישם את התובנות האלו באתר הקורס ב Moodle ולהתאים אותו בצורה מיטבית לעקרונות ולהמלצות שפגשנו. 

בסדנה זו נכיר קצת יותר לעומק את האפשרויות הקיימות ב- Moodle , את המשאבים והפעילויות העומדים לרשותנו לשם יישום הוראה רציפה, מתמשכת ואינטראקטיבית.

יותר מזום לדוברי/ות אנגלית Beyond Zoom

With the outbreak of the corona crisis, we have all adopted emergency instruction via Zoom but instruction via zoom is not the only way to teach remotely nor is it the most effective way, in most cases. What are the alternatives to Zoom and what are the principles for building a good remote learning course? What problems and difficulties are inherent in remote learning and how can they be addressed?

בניית קורס אקדמי/ סוף מעשה במחשבה תחילה

"סוף מעשה במחשבה תחילה" היא הגרסה המקוונת של סדנת "בניית קורס אקדמי" ובסופה תדעו לתאר את המעבר שנעשה בהשכלה גבוהה מגישה ממוקדת תוכן לגישה ממוקדת לומד, להעריך את רלוונטיות הקורס שלכם ואת טיב המבנה של קורסים, ובעיקר, תלמדו לפתח קורס אקדמי מצוין על בסיס גישה זו.   

שיתאמצו מרחוק – על מוטיבציה והתמדה בהוראה מרחוק

הוראה מרחוק מציבה אתגר כפול בכל מה שנוגע למוטיבציה. ראשית, היא דורשת מהסטודנטים מידה רבה של ארגון, משמעת עצמית ויכולות למידה, ושנית, כשהם נתקלים בקושי ולא מצליחים לגייס את המשמעת העצמית הנדרשת או מתקשים במהלך הדרך, קל הרבה יותר להיעלם וקל לנו כמרצים, לא לראות שנעלמו.

קשיי המוטיבציה של סטודנטים בלמידה מרחוק נובעים בעיקר מן הפגיעה בקהילה החברתית ומן הקושי בוויסות הרגשי הנדרש מול אתגרים לימודיים. פגיעים במיוחד הם הסטודנטים הפחות מיומנים.